خبرگزاری کار ایران

محور جنوب فارس همچنان قربانی می‌گیرد؛

کارناوال مرگ در مسیر لار- جهرم/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۲۰۲

بر اثر برخورد رخ به رخ خودروی سواری پارس و کامیون بنز در مسیر لار- جهرم، یک نفر جان باخت و سه نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایلنا، طی دو ماه گذشته مسیر ترانزیتی لار ـ جهرم و لار – بندرعباس به دلیل دو بانده نبودن حدود ۳۰ کیلومتر از این مسیر در محور لار به جهرم منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان و به عنوان جاده مرگ از آن یاد می شود.

حدود یک ماه گذشته موجی از اعتراض و نارضایتی از سوی مردم منطقه جنوبی فارس نسبت به این اتفاقات رخ داد که باعث جلسه فوری در وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان استان فارس و وزیر راه و شهرسازی شد.

نتیجه این جلسه تعیین تکلیف قسمت‌های بلاتکلیف محور و سرعت بخشیدن به کار بود و براساس آنچه در جلسه مطرح شد، 22 کیلومتری که قبلا تعیین و تکلیف شده اما تعطیل شده بود مقرر شد با پرداخت مطالبات پیمانکاران دوباره شروع به کار ‌کند.

همچنین تصمیم بر این شد تا وزارت راه و شهرسازی خود متولی بهره برداری این محور باشد و به دلیل حساسیتی که در منطقه ایجاد شده بود، این قسمت به طور کامل به وزارت خانه محول و از حوزه شهرستانی و استانی خارج شد.

نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت و توزیع بار ترافیکی این محور روی دیگر محورها از دیگر مصوبات جلسه اعلام و ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات میزان تصادفات کاهش یابد.

اما محور جاده لار به جهرم همچنان قربانی می‌گیرد؛ طی تماس تلفنی از مرکز کنترل اورژانس ۱۱۵ لارستان در ساعت ۶:۲۹ صبح امروز یکشنبه ۱۷شهریور مبنی بر برخورد رخ به رخ خودرو سواری پژو پارس و کامیون بنز در کیلومتر ۴۰ محور لارستان به جهرم، تیم امدادونجات پایگاه امدادونجات بین شهری شهیدصفایی بریز با یک‌دستگاه خودرو نجات به محل حادثه اعزام شد.

پس ارزیابی صحنه، تیم امداد و نجات با کمک عوامل آتش‌نشانی اقدام به رهاسازی سرنشین خودرو سواری که جان خود را از دست داده بود، کرد و سپس تحویل عوامل مربوط شد.

سه مصدوم حادثه را عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال دادند.

محور لار-جهرم یکی از محورهای حادثه‌خیز استان فارس است که هر سال تعداد زیادی از هموطنان در این محور کشته، مصدوم یا دچار نقص عضو می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز