خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس مطرح کرد:

انتظار مردم از مجموعه قضایی مبارزه با فساد است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۸۵

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: انتظار مردم از مجموعه قضایی مبارزه با فساد استT بنابراین انتظار می رود که سلامت مجموعه ای که قرار است پرچمدار مبارزه با فساد باشد در حد اعلای خود باشد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین موسوی در سفر یک روزه به حوزه های قضایی شرق فارس از دادگستری شهرستان های استهبان با بیان اینکه در دوران تحول در دستگاه قضایی انتظار کار جهادی و خدمت بی وقفه از مجموعه قضایی وجود دارد و امید مردم به مبارزه قوه قضائیه با فساد است، گفت: تا زمانی که مسئولیت بر عهده دارید در راه خدمت به مردم تلاش کنید چرا که این فرصت و افتخار خدمت به مردم بسیار زود گذر است و آنچه به عنوان حاصل عمر برجای می ماند تنها لذت خدمت صادقانه و خالصانه به همنوعان است.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) هدف خود از قیام را احیای امر به معروف و نهی از منکر خواند بیان داشت: امروز ما نیز به عنوان پیروان آن حضرت باید امر به معروف و نهی از منکر را در کلیه شئون زندگی سرلوحه خود قرار دهیم و با عمل به این فریضه مهم تلاش نمائیم زندگی ، خدمت و تعاملات اجتماعی و کلیه ابعاد زندگی خود را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر توسعه دیدار های مردمی در دوران مدیریت جدید دستگاه قضایی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: در این راستا اجازه ندهید حق و حقوق ضُعفا و کسانی که زبان شیوایی برای دفاع از خود ندارند پایمال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه مجموعه قضایی استان به امور فرهنگی در درون مجموعه و همچنین تعاملات فرهنگی با بخش های بیرونی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: نسبت به هجمه فرهنگی دشمن هوشیار و بیدار باشیم و در مقابله با ترفند های دشمنان منفعل نباشیم چرا که دشمنان وقتی در جنگ سخت در مقابل اراده، ایمان و اعتقاد مردم انقلابی ایران زانو زدند به جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آوردند و همه توان خود را در جبهه جنگ نرم گذاشتند.

وی در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان های استهبان و فسا فعالیت افسار گسیخته فضای مجازی را یکی از مصادیق مهم و جبهه های اصلی جنگ نرم دشمنان خواند و متذکر شد: هر کدام از شما باید با رفتار های فعالانه و برخورد های قاطع و موضع گیری سخت خود در قبال پیام های ضد دینی و تفرقه افکنانه دشمنان ضمن بصیرت افزایی در میان همکاران و جامعه، زمینه شکست دشمن در جبهه جدید فرهنگی را فراهم نمائید.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در دوران جنگ اقتصادی انتظار مردم مبارزه قاطع با فساد و رانت خواری های افرادی است که از دوران آشفتگی اقتصادی فرصتی برای رسیدن به مطامع شخصی خود ایجاد کرده اند که دستگاه قضایی در این بین پرچمداری این مبارزه را برعهده دارد و  با  حضور حضرت آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه پویایی بیشتری در این راه ایجاد گردیده است.

وی بیان داشت : امروز امید مردم به اراده دستگاه قضایی در مبارزه با فساد بیش از همیشه است بنابراین همه ما و روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان به عنوان سربازان و خادمان عرصه عدالت وظیفه اجرا و پیگیری تدابیر ریاست معظم قوه قضائیه در این راستا را بر عهده داریم و باید با عمل به تکالیف قانونی خود در مجموعه قضایی یاری گر وی در تحقق مبارزه با فساد باشیم.

وی حمایت از رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحد های اقتصادی ، برخورد با فساد ، مبارزه با قاچاق و حمایت از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از مصادیق اقدامات در مجموعه قضایی خواند در تصریح کرد:  مجموعه قضایی استان در این مسیر در راستای سیاست های کلان دستگاه قضایی عمل کرده و تا کنون کارنامه موفقی داشته است.

 گفتنی است رئیس کل دادگستری استان فارس و جمعی از مسئولان ارشد قضایی است در جریان دیدار از دو حوزه قضایی استهبان و فسا با 30 نفر از مراجعان در راستای تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه و دسترسی مردم به مسئولان ارشد قضایی دیدار و ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی آنان با صدور دستوراتی رئیس و دادستان حوزه قضایی و معاون ناظر بر حوزه قضایی را مسئول پیگیری خواسته های مردمی تا حصول نتیجه کرد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این دیدار با حضور در شعب، دفاتر و محل خدمت قضات و کارکنان روند رسیدگی به پرونده های قضایی را از نزدیک بررسی و بر پاسخگویی سریع ، قانونی و توأم با حفظ کرامت انسانی به مراجعان تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز