خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی سپیدان خبر داد:

پلمپ کوره های غیرمجاز تولید زغال جنگلی در بیضا

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۱۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: سه باب کوره غیرمجاز تولید زغال جنگلی در بخش بیضا شهرستان سپیدان شناسایی و پلمپ شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس علیرضا رحمتی با اعلام این خبر گفت:بر اساس گزارشات واصله وتحقیقات بعمل آمده تعداد سه باب کوره غیر مجاز تولید زغال جنگلی در روستای "عزآباد" بخش بیضا شهرستان سپیدان کشف و پلمب شد. 

وی افزود: اجرای این حکم با دستور مقامات قضایی و همکاری عوامل انتظامی صادر و در این راستا انبار و ٣ باب کوره زغالی مکشوفه پلمپ و متخلفان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 وی گفت: در بازرسی از این کوره ها تعداد ١٩ کیسه زغال بلوط کشف و ضبط شد.

رحمتی با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مردم و جوامع محلی درشناسایی متخلفان اظهار داشت: حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی جز با مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی ضمن هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان زغال در عرصه‌های طبیعی شهرستان سپیدان گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی با کوچکترین تخریب در این عرصه ها به شدت برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از مردم و ساکنین مجاور عرصه های منابع طبیعی خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک به تخلف از جمله آتش سوزی و یا تخریل و تصرف ، مراتب را به شماره تلفن  ١٥٠٤ یگان امداد طبیعت اطلاع دهند.

بر اساس ماده ٤٢ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع، احداث هر گونه کوره زغال در مجاورت جنگل ممنوع بوده و متخلفان علاوه بر پرداخت جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس تادیبی نیز محکوم خواهند شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز