خبرگزاری کار ایران

شرفی مطرح کرد:

پیگیری طرح موضوع نصب تابلوی ایستگاه گردشگری/گردشگری موثرتر از حوزه صنعت است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۰۷

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی استان فارس گفت: موضوع نصب تابلو ایستگاه گردشگری در محل های مورد نیاز در شهر شیراز و استان فارس را در شورای گفتگوی استان مطرح و پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، سهراب شرفی در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: ارائه خدمات در بخش گردشگری به توریست های داخلی و خارجی از مسایل مهمی است که برای رونق صنعت گردشگری استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: موضوع نصب تابلوهای ایستگاه گردشگری در مقابل هتل‌ها و اماکن گردشگری برای تردد راحت تر گردشگران داخلی و خارجی و بهره مندی آنها از سرویس های ایاب و ذهاب شان یکی از خدمات قابل ارائه به گردشگران است که این موضوع مهم از مطالبات بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری استان است.

شرفی با بیان اینکه پیش از این نیز این موضوع در استان مطرح شده اما اجرایی نشده است، اظهار داشت: عملیاتی شدن این موضوع نیاز به ابزار قانونی دارد که شورای گفتگو بستر مناسبی برای این مهم است.

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت به روز است که گردشگر مولفه های زیادی برای انتخاب یک مقصد گردشگری دارد، ادامه داد: تکریم توریست و ارائه خدمات با کیفیت و مناسب از مولفه های برتر صنعت گردشگری در جهان است که در جذب گردشگر موثر است.

شرفی با بیان اینکه در بخش گردشگری نمی توان به روش های سنتی و با فاصله از استانداردهای جهان حرکت کرد عنوان داشت: گردشگری یکی از مزیت استان فارس در بخش اقتصادی است که با استفاده کامل از ظرفیت های استان در این صنعت می توانیم شاهد جهش اقتصادی و توسعه استان باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز می بینیم که هنوز برخی چشم به بخش صنعت دارند در صورتی که صنعت گردشگری می تواند بسیار موثرتر از حوزه صنعت در بخش های اقتصادی باشد و نکته مهم این است که ما در این صنعت زیرساخت ها و امکانات خوب و شناخته شده ای داریم که از آنها استفاده نمی کنیم.

شرفی افزود: بخش گردشگری فارس می تواند مشکلات استان در بخش های بیکاری، اشتغالزایی، درآمدزایی و توسعه را کاهش دهد و علاوه بر استان؛ در بعد ملی نیز منفعت و تاثیر اقتصادی مثبتی برای کشور به همراه داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: با رونق گردشگری بخش های دیگر نیز رونق پیدا می کنند زیرا گردشگری یک موضوع فرا بخشی است و نیاز به همکاری همه بخش ها دارد و ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس به دنبال ایجاد حلقه اتصال و تعامل بخش های خصوصی و دولتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از کسب و کارهای وابسته به حوزه گردشگری است اظهار داشت: با وجود اینکه استان فارس در بخش صنایع دستی حرف برای گفتن دارد اما این بخش هنوز پس از سالها مهجور مانده است.

شرفی ادامه داد: متاسفانه صنایع دستی ما امروز مورد هجمه کالاهای چینی قرار گرفته و نگاه ما در این بخش صنعتی نیست زیرا با نگاه صنعتی نمی توانیم بخش گردشگری را رونق داد.

وی با بیان اینکه امکانات استان باید برای رونق صنعت گردشگری و صنایع وابسته آن بسیج شوند اضافه کرد: صنایع دستی ما پشتوانه فرهنگی ماست و ظرفیت خوبی برای ارزآوری استان است لذا باید فضایی فراهم شود که سرمایه گذاران در این عرصه حضور پیدا کرده و با حمایت، ایجاد کننده رونق در این بخش باشند.

شرفی با بیان اینکه فروش داخلی و صادرات و قابل رقابت کردن تولیدات صنایع دستی از اولویت های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در حوزه صنایع دستی است ادامه داد: رویکرد ما در این کمیسیون ایجاد رونق و پویایی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته آن است و از تمام توان برای بلفعل کردن پتانسیل ها و باز کردن گره های این بخش در استان استفاده می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز