خبرگزاری کار ایران

بررسی مطالعات طرح بازآفرینی شهرک سعدی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۵۹

شهردار شیراز اعلام کرد: مطالعات طرح بهسازی و بازآفرینی شهرک سعدی در دست انجام است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین تجلیل از گروه‌های مردمی خدمات‌رسان در حادثه سیل محله سعدی گفت: به منظور تسریع در روند بازآفرینی، حکم مدیر بازآفرینی شهرک سعدی ابلاغ شده است تا با همکاری سایر نهادهای متولی این فرآیند آغاز شود.

وی ضمن اشاره به لزوم جابجایی منازل واقع در حریم و مسیل رودخانه اضافه کرد: در طرح بهسازی و بازآفرینی شهرک سعدی تلاش خواهیم کرد با اجرای زیرساخت ها، این شهرک را در مقابل سیل ایمن کنیم. بدین منظور لازم است حدود ۴۰۰ منزل مسکونی واقع در حریم و مسیل رودخانه تملک و جابجا شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه ضروری است برای مقابله با اتفاقات برنامه ریزی های لازم انجام شود، افزود: در این راستا مشاورین مطالعات مربوط به محله سعدی و دروازه قرآن را انجام داده اند و طبق این مطالعات عرض کانال اصلی باید تغییر پیدا کند و به اندازه پیشین خود بازگردد.

اسکندرپور با اشاره به پیشینه شهرک سیل و وقوع سیل در این محله طی سال های مختلف گفت: تعداد زیادی از خانه های این محله بدون مجوز شهرداری و در حریم رودخانه ساخته شده و مسائل فنی و شهرسازی در آن رعایت نشده است.

وی با یادآوری روزهای جبهه و جنگ گفت: برای یاری رساندن به مردم در مواقع وقوع حادثه باید با الگو قرار دادن هشت سال دفاع مقدس و به دور از خط کشی های قومی، سیاسی، مذهبی و ... یاری رسان یکدیگر باشیم. در این حادثه نیز شهرداری، گروه های مردمی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها در کنار یکدیگر خدمت رسانی کردند.

شهردار شیراز در این آیین خاطرنشان کرد: در حادثه سیل محله سعدی دستگاه های مختلف و مردم به ویژه جوانان و ساکنین این محله در کنار یکدیگر خدمت رسانی کردند. برگزاری این آیین قدردانی به منظور تقویت رسم مبارک و پاسداشت سنت《کنار یکدیگر بودن در مواقع سختی و دشواری》است.

وی ضمن تشریح چگونگی وقوع سیل دروازه قرآن و محله سعدی افزود: در روزهای ابتدایی وقوع سیل همه نیروهای شهرداری اعم از مدیران و شهرداران مناطق،  پاکبانان، آتش نشانان و ... شبانه روزی خدمت رسانی کردند اما برخی از دستگاه ها به حضوری کوتاه و گرفتن فیلم و عکس از آن حضور بسنده کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز