خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس مطرح کرد:

ارتقای امنیت استان اولویت اول روسا و دادستان ها باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۱۰

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره اینکه مسئولیت سنگینی در دستگاه قضایی برعهده همه ما قرار گرفته است، گفت: اگر می خواهیم حاملان پیام عدالت در جامعه باشیم باید زیرساخت اخلاقی و همچنین عملکرد مدیریتی خود را تقویت نمایئم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت السلام والمسلمین موسوی در همایش فصلی روسا و دادستان های حوزه های قضایی فارس ضمن تسلیت ایام سوگواری سرو و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)  با تأکید بر اینکه همه ما باید از منیّت ها پرهیز نمائیم. و به عنوان یک یَد واحد زمینه ارتقاء مجموعه قضایی را فراهم نمائیم، گفت: در برهه ای از انقلاب افراد بسیاری برای دفاع از آرمان های نظام و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذشتند و با  نثار جان خود از انقلاب دفاع کردند بنابراین امروز همه ما مسئولیت سنگین دفاع از دستاورد های ارزشمند انقلاب را برعهده دارید و در این راه باید با همه وجود خدمت صادقانه و جهادی را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با اشاره با اقدامات قاطع و مقتدرانه ریاست معظم  قوه قضائیه بخصوص در امر مبارزه با فساد گفت:  از زمان حضور حضرت آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه تحرک و پویایی مجموعه صد چندان شده است و باید تلاش کنیم  در این مسیر سخت این سلاله حضرت زهراء (س) را همراهی کنیم و اجازه ندهیم در این مسیر سخت مبارزه با فساد ایشان تنها بماند.

وی در ادامه تصریح کرد : همه ما در خط ولایت فقیه گام بر می داریم و از آنجا که همه ما احکام قضایی خود را تنها با یک واسطه از ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب دریافت می نمائیم بنابراین توقع است که پیرو خط ولایت باشیم و در این مسیر علاوه بر آنکه شاخص بصیرت در محیط کار و زندگی خود باشیم زمینه هدایت و بصیرت افزایی اطرافیان را نیز به خوبی ایجاد کنیم.

وی در ادامه همایش روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان ضمن اشاره به این امر که حوزه قضایی فارس به لحاظ خصوصیات مختلف استانی منحصر به فرد و خاص است گفت: ارتقاء امنیت در سراسر استان باید اولویت اول و مهمترین اقدام همه روساء و دادستان ها باشد چرا که در ارتقاء امنیت اولین مسئله تأکید شده در طرح تحول دستگاه قضایی است.

وی افزود: نظارت بر ضابطین و بازرسی ها در راستای حفظ حقوق شهروندی به صورت منظم و برنامه ریزی شده اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس مقابله جدی با فساد در درون و بیرون مجموعه قضایی را محور مهم دیگر در دوران تحّول خواند و افزود: با توجه به اختیارات فراوانی که قانون در اختیار شما به عنوان مسئولان قضایی قرار داده لازم است جلوگیری از فساد را در دستور کار قرار داده و این موضوع را با جدیت بیش از پیش دنبال نمائید .

وی تصریح کرد: بارها بر کاهش زندانیان جرائم مالی غیر عمد بخصوص مهریه تأکید شده است که لازم است مدیران حوزه های قضایی با  بهره گیری از ظرفیت های قانون، خیرّین و شوراهای حل اختلاف زمینه کاهش زندانیان این دسته از جرائم را فراهم نمایند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بیان داشت: اجرای احکام نقطه پایانی و بسیار تأثیر گذار روند رسیدگی به پرونده های قضایی است بنابراین باید توجه ویژه ای به عملکرد اجرای احکام کیفری و حقوقی شود چرا که ثمره تلاشها  و زحمات همکاران در اجرای حکم صادره متبلور می گردد و مراجعان نیز در این مرحله نتیجه احقاق حق را ملاحظه می نمایند.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به بخشنامه اخیر ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص شوراهای حل اختلاف مبانی فرهنگی استان بخصوص در حوزه صلح و سازش را بسیار قوی ارزیابی کرد و یادآور شد: در هر حوزه قضایی با توجه به ظرفیت های بومی و محلی ظرفیت های مناسبی در راستای تقویت صلح و سازش و ترویج فرهنگ اصلاح ذات البین وجود دارد که باید مد نظر روسا و دادستان های حوزه های قضایی قرار گیرد تا ضمن اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه در این زمینه ، فرهنگ صلح و سازش توسعه و از سرازیر شدن پرونده در مراجع مختلف قضایی جلوگیری شود.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت ایجاد شده در ابلاغات الکترونیک گفت: استفاده از ظرفیت ابلاغ الکترونیک می تواند نتایج مثبت متعددی از جمله تسریع در رسیدگی ها، حفظ شأن و حقوق شهروندی افراد و کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از نیروی انسانی را در پی داشته باشد بنابراین تقویت ابلاغات الکترونیک و افزایش درصد ابلاغات الکترونیک نسبت به ابلاغات سنتی را با حساسیت ویژه دنبال نمائید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز