خبرگزاری کار ایران

جایگاه برتر فارس در تأسیس تعاونی های دانش بنیان و ایجاد فرصت های شغلی

کد خبر : ۸۰۵۳۳۲

استاندار فارس به جایگاه برتر استان در راه اندازی تعاونی های دانش بنیان اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون 18 تعاونی دانش بنیان در استان فعال است، اظهار کرد: این تعاونی های دانش بنیان مصوب با بیش از ۱۴۰ عضو و اشتغال ۲۹۱ نفر به فعالیت مشغول هستند.

به گزارش ایلنا  عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاونی های استان فارس دو ویژگی دانش بنیان بودن و فعالیت در قالب تعاونی در کنار هم امری اثر گذار دانست و عنوان کرد: تکیه بر دانش و فن آوری، ضرورت فعالیت های اقتصادی در دنیای امروز است؛ همچنین شرکت های تعاونی بر مبنای خودیاری و مشارکت و تقسیم منافع بین سهامداران در توسعه اقتصادی جوامع نقشی اثر گذار دارند.

نماینده دولت در استان فارس با اشاره به تلاش های مثمر ثمری که در راستای تأسیس تعاونی ها در استان فارس انجام شده است، افزود: در حال حاضر 6 درصد از تعاونی های کشور در این استان فعال هستند.

استاندار فارس بیان کرد: انتظار می رود شرکت های دانش بنیان ابتکار و اختراع را به مرحله اقتصادی شدن و ورود به بازار برسانند.

وی با بیان اینکه فعالیت تعاونی‌های دانش بنیان، آینده اقتصادی خوبی را برای استان و کشور رقم می‌زنند، خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها ارزش افزوده مناسبی ایجاد کرده، سبب اشتغال زایی  می شوند و جزءِ فعالیت های سبز و بدون آلایندگی هستند که آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

 رحیمی یادآور شد: ظرفیت شرکت های دانش بنیان توان و قدرت ابتکار و خلاقیت مؤسسان آن است که بر خلاف سایر منابع هر چه بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد افزایش می یابد.

رحیمی همچنین از طی روند ثبت 40 تعاونی دانش بنیانِ دیگر خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز