خبرگزاری کار ایران

استاندارفارس در جشنواره شهید رجایی استان:

مدیریت مشارکتی در دنیای امروز مورد توجه است/ مدیریت باید بر مبنای حاکمیت بر دل ها باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۵۷۰

استاندارفارس با بیان این که دنیای امروز مدیریت مشارکتی را مورد توجه قرار داده و به سمت آن حرکت می کند، گفت: مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت مناسب در زمان مناسب برای انجام کارهای مناسب است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان با بیان این که در مدیریت مشارکتی، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آنان مربوط است داوطلبانه، ارادی و آگاهانه است، اظهارداشت: در مدیریت مشارکتی افراد تشویق می شوند برای تحقق اهداف سازمان تلاش کنند و در پیامدهای آن خود را شریک بدانند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که ارج نهادن به ارزش های انسانی و کمک گرفتن از افراد مرتبط با سازمان و رسیدن به هدف های از پیش تعیین شده به کمک همین افراد، از اهداف مدیریت مشارکتی به شمار می رود، افزود: شریک شدن در کامیابی ها در مقابل انباشت ناکامی ها یکی از نتایج مدیریت مشارکتی است و در این صورت اگر سازمانی به موفقیت دست پیدا می کند متعلق به همه همکاران است.

وی با بیان این که دو نوع مدیریت مشارکتی و سنتی در سازمان وجود دارد، ادامه داد: مدیریت مشارکتی، قدرت را در کار تیمی می داند اما مدیریت سنتی، قدرت را ناشی از جایگاه مدیریت می داند.

استاندارفارس با اشاره به این که در مدیریت مشارکتی حاکمیت بر قلوب یک اصل است و داشتن دانائی و توانائی بر امور موجب پاسخگویی می شود، گفت: در مدیریت مشارکتی به راحتی دانش و اطلاعات با دیگران به اشتراک گذاشته می شود؛ در صورتی که در مدیریت سنتی اطلاعات را پنهان می کنند تا قدرت در یک فرد متمرکز شود.

دکتر رحیمی با بیان این که در مدیریت مشارکتی، طوفان فکری به همراه تیم کاری تعریف می شود، تصریح کرد: در مدیریت سنتی راهکارها از پیش تعیین شده است؛ در شرایطی که در مدیریت مشارکتی از ایده ها و طرح های اعضای تیم استقبال می شود در مدیریت سنتی، گاهی به این پیشنهادها توجه می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: در مدیریت مشارکتی برای تیم همکاران زمان و منابع فوری تامین می شود و افراد اجازه پیدا می کنند نقش های منعطف و سیاری داشته باشند؛ اما در مدیریت سنتی به نقش های ثابت افراد توجه می شود.

وی با تاکید بر این که در مدیریت مشارکتی بر ریشه یابی مشکلات تمرکز می شود و بازخورد کارها دریافت می شود، اظهارداشت: در مدیریت سنتی به نقش های ثابت افراد توجه می شود و ارزیابی به صورتی سالیانه و بر مبنای خط مشی کلی سازمان صورت می گیرد.

استاندار فارس با اشاره به این که مدیریت باید بر مبنای حاکمیت بر دل ها باشد تا به سایر مسائل نیز رهنمون شود، افزود: به راحتی نمی توان قلوب دیگران را تسخیر کرد و نیازمند اقدامات بدیع خواهیم بود.

دکتر رحیمی با تاکید بر این که سازمان را باید به یک خانواده بزرگ تبدیل کرد و هرچه را برای خانواده خود می پسندیم برای کارمندان نیز بپسندیم، ادامه داد: باید کارکنان، علائق و انگیزه های آنان را به خوبی بشناسیم که در این صورت می توانیم کارهایی را به آن ها بسپاریم که با علائق آن ها همخوانی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: باید نظرات کارکنان را کاملا بشنویم و بعد تصمیم بگیریم؛ باید به خاطر داشته باشیم کارکنان در کنار شغلشان زندگی شخصی نیز دارند و باید به عنوان یک اصل به این موضوع توجه کنیم.

وی با بیان این که هدیه های کوچک می‌تواند معجزه کند و موفقیت‌های کوچک نیز باید در سازمان‌ها جشن گرفته شود، افزود: تکنولوژی اداره سازمان ها باید به روز شود و هرگز آموزش را دست کم نگیریم.

استاندار فارس با تاکید بر این که انتخاب تعدادی از دستگاه ها و مدیران به عنوان برگزیدگان جشنواره شهید رجایی، به معنای انکار تلاش سایرین نیست، گفت: باید بر اساس شاخص ها تعدادی از دستگاه ها و مدیران هر ساله به عنوان برگزیده معرفی شوند.

وی با تاکید بر این که فرمانداران استان فارس در آینده با شاخص های متحول شده ای ارزیابی خواهند شد، گفت: شفاف سازی، کاهش بروکراسی، کاهش زمان جذب اعتبارات، استفاده از اوراق و تهاتر، کاهش هزینه های جاری، استفاده از جوانان و بانوان، کسب رضایت مردم و رعایت شعائر اسلامی را از جمله شاخص هایی دانست که در جشنواره سال آینده شهید رجایی مورد تاکید ویژه ای قرار خواهند گرفت.

در این مراسم که با حضور مدیران استانی و ملی برگزار شد، از دستگاه های برتر، تیم های کاری برتر و مدیران برتر جشنواره شهید رجایی در استان فارس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز