خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شیراز مطرح کرد:

کم دقتی ما باعث پیشرفت نفوذی ها در کارهای اجرایی و مدیریتی می شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۵۶۸

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: متاسفانه گاهی به دلیل کم دقتی ما نفوذی ها را تا عرصه کارهای اجرایی و مدیریتی جلو می برد و آنجا هم امر به منکر کرده و میدان را برای منکرات باز می‌کنند.

به گزارش ایلنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه هفته آینده آغاز ماه محرم است و همه ما باید نشانه‌های ایمان را نشان دهیم اظهار داشت: نخستین مسئله جلوه شهر است، شیراز شهری است که به محبت اهل بیت(ع) بنا شده است و هر کس در آن این گونه نباشد غریبه است، در این شهر بت پرستیده نشده، از روزی که خاندان آل‌بویه بودند این شهر میدان عشق علی(ع) و آل‌علی (ع) است. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شیراز را حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران نامگذاری کرده‌اند، گفت: وقتی در حرم سوم وارد می‌شوید، جلوه شهر باید در شان اهل بیت(ع) باشد در ماه محرم این جلوه را افزایش دهید. 

امام جمعه شیراز با اشاره به فاصله 56 کیلومتری شرق و غرب شیراز افزود: در هر جای این فاصله که عبور می‌کنیم باید جلوه محبت امام حسین(ع) مشخص باشد، وظیفه مردم، شهرداری و مسئولان است هر کس به اندازه خودش و توانش این کار را انجام دهد. 

وی با بیان اینکه اگر ادارهای دریغ کند از اینکه یک پرچم به نام امام حسین(ع) بزند، زشت و نازیبا است، بیان کرد: گاهی اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی وجود دارد اما جای دیگری هزینه می‌شود، اگر ادارات در این زمینه کوتاهی کنند روز قیامت در پیشگاه حضرت زهرا(س) پاسخگو نخواهند بود. 

دژکام با بیان اشاره به برپایی مجالس عزاداری در ماه محرم عنوان کرد: مجالس امام حسین(ع) از گفت‌وگوی دینی خالی نباشد، مداحی خیلی خوب است اما باید یک عالم سخنان اهل بیت(ع) را برای شما بگوید، این روح قضیه است تا عالم نگوید ما نمی‌دانیم امام حسین(ع) برای چه کشته شده است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مجلس عزاداری باید دارای 3 عنصر علم، موعظه و مرثیه باشد گفت: مجالس عزاداری باید این 3 مورد را با هم داشته باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین درباره نماز روز عاشورا و تاسوعا، افزود: این نماز باید باشکوه خاصی خوانده شود و باید امکان دسترسی همه به حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای برپایی نماز باشکوه روز عاشورا و تاسوعا فراهم کرد.   

دژکام با اشاره به اینکه هفته نخست ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: هدف از قیام امام حسین(ع) امر به معروف است و یکی از علامات مومن که در قرآن کریم نیز ذکر شده، امر به معروف و نهی از منکر است. 

وی با اشاره به ویژگی‌های منافقان گفت: منافقان زمینه برای انجام منکر را باز می‌کنند، برخی مواردی که آمریکا و انگلیس می‌خواهد را تبلیغ و دنبال می‌کنند، این علامت نفاق است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید منافقین را بشناسیم و از خود برانیم، گفت: گاهی برخی از کم‌دقتی‌ها سبب شده که نفوذی‌ها تا به دست گرفتن کارهای اجرایی و مدیریتی  جلو بروند و آنجا هم امر به منکر می‌کنند یا میدان را برای ترویج منکر باز میکنند.

دژکام با اشاره به حضور زنان با پوشش نامناسب در یک جلسه رسمی از سوی دولت افزود: به دولت می‌گوئیم که مراقب نفوذی‌ها باشید، اگر نفوذی نیست چرا در مجلس رسمی اداری زنانی با این پوشش حاضر شدند، هر چند فرض کنیم که رده‌های بالا موافق نبوده‌اند اما بالاخره یک نفر برنامه‌ریزی کرده است باید خودشان پیگیری کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه با این کار به برخی از اقوام توهین شد، بیان کرد: ما نمی‌خواهیم اینها را تبدیل کنیم به مسئله، دولت مسائل مهم‌تر در پیش رو دارد اما مدیران باید خودشان دقت داشته باشند. این افراد چه کسانی هستند که این قدر فهم نسبت به مسائل فرهنگی ندارند. 

وی با بیان اهمیت مسئله فرهنگ گفت: این مسئله اولویت و اهمیتش نسبت به حتی مسئله اقتصاد در طولانی مدت بیشتر است و باید پیگیری شود از مجموعه مدیران استان فارس نیز می‌خواهیم دقت کنند که اتفاقی خلاف ارزش‌های دینی و فرهنگی این ملت انجام نگیرد، وقتی انجام شد تذکر هم بدهیم نازیبا می‌شود. تذکرات جدی را قبل از وقوع باید داد.  

امام جمعه شیراز با بیان اینکه یکی دیگر از مظاهر امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با فساد اقتصادی است، بیان کرد: قسمتی از این موضوع به عهده دستگاه قضایی است که حرکت‌های خوبی نیز انجام شده و باید مراقب بود تا این حرکت ارزشمند لطمه نخورد چون دشمن به دنبال سوءاستفاده است. 

دژکام با بیان اینکه دولت هم برای مبارزه با فساد وظیفه دارد، گفت: مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد به دولت هم تذکر داده است و باید برای مبارزه با فساد و اباحی‌گری و برطرف کردن مشکلات مردم اقدام مناسبی انجام شود و در صورت اقدام مسئولان مردم نیز حمایت جدی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز