خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت انجام گرفت؛

افتتاح 4 طرح تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۳۴۴

همزمان با گرامیداشت هفته دولت 4طرح صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با میزان سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال و اشتغال 78 نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، در این مراسم که با حضور سعیدزرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صمت فارس و جمعی دیگر از مدیران و نیز فعالان صنعتی برگزارشد این واحدها افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردند. 

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس این طرح ها شامل شرکت شیراز پلاست ارم  تولید کننده فیلم یک لایه  از پلی اتیلین  با میزان سرمایه گذاری  50 میلیارد ریال ، اشتغال 15 نفر و ظرفیت 3000 تن ،  شرکت استحکام پلاست پارسیان تولید کیسه بدون بافت  به انضمام چاپ با 60 میلیارد ریال  همچنین  اشتغال 20 نفر وظرفیت 4000 تن ، شرکت تعاونی پولاد  سقف خلیج فارس تولید  انواع خرپا فولادی  با 174 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ظرفیت 26000 تن و33 نفر اشتغال و واحد تولیدی درب چوبی  و ایمن ساختمانی  با سرمایه گذاری 16 میلیارد ریال ،اشتغال 10 نفر و ظرفیت 3000 عدد است.

فتوحی افزود: بخش خصوصی برای بهره برداری از این طرح هادرمجموع  300  میلیارد ریال هزینه کرد و برای 78  نفر شغل ایجاد شد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه  از بهره‌برداری 25 طرح عمرانی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، در  ایام هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: برای اجرا و بهره برداری از این طرح ها بالغ‌بر 656 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع این طرح ها ، 13 پروژه عمرانی و زیرساختی و 12 طرح صنعتی و تولیدی با اشتغال337نفر  است که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر این استان افتتاح  شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی افزون‌بر 115 میلیارد ریال از اعتبارات جاری و عمرانی  شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و برای بهره برداری از طرح های صنعتی نیز سرمایه گذاری 540میلیارد ریالی  توسط بخش خصصوصی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های شهرک صنعتی بزرگ شیرازگفت: این شهرک صنعتی که از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه بخش زیادی از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند، افزود: این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و رفع چالش‌ها و مشکلات، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه شود.

فتوحی بابیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 4260قرارداد با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقدشده و 2026 واحد تولیدی، صنعتی و صنفی با اشتغال‌زایی افزون بر 21670 نفر در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز