خبرگزاری کار ایران

در یکصدو یکمین جلسه علنی شورا:

بررسی نرخ پیشنهادی خدمات حمل و نقل سرویس مدارس شیراز/ تقدیر از زحمات دوساله «سید احمدرضا دستغیب» به عنوان رییس شورا

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۸۸

یکصدو یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با حضور هییت رئیسه جدید در سال سوم برگزار شد.

به گزارش ایلنا در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از زحمات دوساله «سید احمدرضا دستغیب» به عنوان رییس شورا و «نواب قائدی» به عنوان سخنگوی شورا تجلیل کردند.

 همچنین در این جلسه، اعضای شورا با یک فوریت طرح الزام شهرداری به دریافت مبلغی از اراضی واگذاری با حفظ مالکیت موافقت کردند و به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیونهای برنامه، بودجه و شهرسازی ارجاع داده شد.

اعضای این شورا با توجه به ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی عوارض صدور پروانه نصب دکل‌ها، انتن‌ها، ایستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز با اصلاح این مصوبه موافقت کردند و مقرر شد به فرمانداری ارسال شود.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بر ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی تفریغ بودجه‌ی سال ۹۷ شورای اسلامی شهر شیراز اصرار کردند.

بررسی نرخ پیشنهادی خدمات حمل و نقل سرویس مدارس شیراز در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت و با موافقت اعضای شورا این نرخ برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹( پنج روز تحصیلی در هفته) تصویب شد.

 در این مصوبه نرخ مسافت سرویس هر دانش‌آموز بصورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا مدرسه و بالعکس است و برای مدارس با ۶ روز تحصیلی در هفته، ۲۰ درصد به نرخ فوق اضافه می‌شود.

 همچنین انتخابات اعضای کمیسیونهای شورا، ناظران مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری شیراز در سال سوم شورا در صحن علنی برگزار شد.

با برگزاری این  انتخابات کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با حضور «سولماز دهقانی»، «لیلا دودمان»، «علی ناصری»، «نواب قائدی»، «ابراهیم صبوری»، «سعید نظری» و«نوذر امامی» تشکیل خواهد شد.

همچنین «قاسم مقیمی»، «علی ناصری»، «سعید نظری» و «احمد تنوری» به عنوان اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و «قاسم مقیمی»، «سینا بنی زمانی»، «علی ناصری»، «ابراهیم صبوری»، «نوذر امامی» به عنوان اعضای کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری و «سید عبدالرزاق موسوی»، «احمد تنوری»، «علی ناصری»، «لیلا دودمان» و «سید احمدرضا دستغیب» به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شدند.

در ادامه انتخابات  «سولماز دهقانی»، «لیلا دودمان»، « نواب قائدی»، «ابراهیم صبوری»، «نوذر امامی» به عنوان اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، «سید عبدالرزاق موسوی»، «سینا بنی زمانی» و «سولماز دهقانی» به عنوان اعضای کمیسیون گردشگری و زیارت و «سید عبدالرزاق موسوی»، «سولماز دهقانی»، «سعید نظری»، « نواب قائدی»، «سید احمدرضا دستغیب»،«سینا بنی زمانی» و «لیلا دودمان» به عنوان اعضای کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی واملاک شورا انتخاب شدند.

همچنین در سال سوم فعالیت شورا کمیسیون تلفیق با حضور همه‌ی اعضای شورا تشکیل خواهد شد. لایحه‌ی شهرداری شیراز مبنی بر نرخ بلیت مترو در سال ۱۳۹۸ در صحن علنی شوراتصویب شد.

با تصویب این لایحه مقرر شد در سال جاری ارائه‌ی خدمات تشویقی با تهیه کارتهای ویژه تشویقی(سه ماهه، شش ماهه و یکساله) صورت گیرد و شهرداری مکلف شد تا سال اینده شرایط لازم برای امکان استفاده از کارت شهروندی جهت ارائه‌ی خدمات تشویقی در سیستم حمل و نقل عمومی(از جمله مترو و اتوبوس) را فراهم اورد وبا توجه به عدم پیش‌بینی راهکارهای اجرایی مناسب و عدم تامین زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری به منظور ارائه خدمات مترو به اقشار خاص، مقرر شد شهرداری شیراز با هماهنگی ارگانهای مربوطه ضمن تامین زیرساختهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم، شیوه نامه نحوه ارائه خدمات به اقشار خاص را تهیه و در قالب لایحه‌ای جداگانه به شورا ارائه کند.

همچنین سازمان حمل و نقل ریلی مکلف شد تا دهه فجر ۹۸ سیستم پرداخت کرایه برمبنای پیمایش را راه‌اندازی کند و اقدامات لازم را برای جایگزینی سیستمQRcode به جای توکن انجام دهد و مصوبه‌ی شورا مبنی بر استفاده رایگان از خدمات متروی شیراز در مناسبتهای خاص مانند سه روز اول مهرماه، روز قدس، ۲۲بهمن، ۱۵اردیبهشت مصادف با روز شیراز، ۲۶اذر ماه مصادف باروز ملی حمل و نقل و ۲۹ دی‌ماه مصادف با روز هوای پاک به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز