خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش فارس؛

تاکید رییس دانشگاه بر آموزش خانواده ها و سرمایه گذاری بر سلامت دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۶۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیرکل آموزش و پرورش فارس با هدف ارتقای سلامت دانش آموزان در زمینه بهداشت، تغذیه و ایمنی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی که امروز به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، گفت: امروزه ثروت کشورها، نفت، گاز و معادن نیست، بلکه ثروت واقعی هر کشور نیروهای انسانی است و این نیروهای انسانی زمانی مفید و موثر هستند که سالم باشند و آموزش های لازم به آنان ارایه شود.

علی بهادر افزود: هر کشور و هر سازمانی بر روی دو مقوله سلامت و توانایی فکری مردم برنامه ریزی می کند و اگر این به این دو موضوع به خوبی توجه شود، پیشرفت و توسعه کشور و جامعه را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری روی کودکان، دانش آموزان و دانشجویان، توجه و سرمایه گذاری روی این افراد را سرمایه گذاری برای توسعه کشور عنوان کرد.

رییس دانشگاه با اشاره به اینکه توجه به آموزش و مراقبت از سلامتی رسالت مشترک دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش است، اظهار امیدواری کرد همکاری های مشترک بین این دو سازمان باعث رسیدن به اهداف مورد نظر در زمینه ارتقای بهداشت و سلامت جامعه شود.

بهادر در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت توجه به اولویت پیشگیری بر درمان، اولویت کارهای آموزشی و آموزش خانواده ها در زمینه بهداشت دانش آموزان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را، مهم عنوان کرد.

وی همچنین فضای مجازی را بستر مناسبی برای آموزش به مردم برشمرد و ایجاد سامانه ای برای ارایه آموزش های مربوط به مسایل حوزه بهداشت، درمان، پیشگیری و آسیب های اجتماعی را در این زمینه مفید دانست.

تقویت سلامت دانش آموزان با تعامل بین بخشی

مدیرکل آموزش و پروش استان فارس در این نشست گفت: موضوعی که همه ما وظیفه داریم به آن توجه کنیم، موضوع سلامت است؛ وظیفه ذاتی دانشگاه علوم پزشکی مسایل مرتبط با سلامت است و ما نیز در مجموعه آموزش و پرورش در زمینه سلامت دانش آموزان در کنار دانشگاه علوم پزشکی گام برمی داریم.

 علی عسکر نجفی با تقدیر از تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اداره کل آموزش و پرورش، از اجرای طرح های مشترک بین دو سازمان خبر داد و افزود: گسترش تعامل و اجرای این طرح ها به بالا رفتن سطح سلامت دانش آموزان منجر می شود.

وی اضافه کرد: امروز با آسیب های جدی در زمینه سلامت جسم و روان مواجه هستیم که هر دو، موضوعاتی جدی است و بر تعلیم و تربیت تاثیرگذار است، در این زمینه گام های خوبی برداشته شده و آموزش به خانواده ها و مشارکت آنها در رسیدن به اهداف ارتقای سلامت دانش آموزان، موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: موضوع پیشگیری باید از مدارس و حوزه آموزش و پرورش آغاز شود و این موضوع در آینده دانش آموزان تاثیر دارد، باید در آموزش و پرورش در زمینه آسیب های اجتماعی کار کنیم تا در آینده، دچار آسیب نشویم.

نجفی با اشاره به توجه به مسایل دانش آموزان از جمله چاقی، بر انجام امور به صورت کارشناسی و تخصصی تاکید کرد و افزود: باید در کنار مسایل جسمی، به مسایل روحی دانش آموزان و ارتقای سلامت روانی آنان نیز توجه کنیم و در این زمینه از توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی، بهره ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز