خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج مطرح کرد:

ایران یک قدرت در عرصه دفاعی و امنیتی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۳۵

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه در عرصه دفاعی و امنیتی امروز ایران یک قدرت است، گفت: اخباری که هر روز درباره تجهیزات دفاعی منتشر می‌شود؛ تنها بخش سخت‌افزاری است که به اعتراف دنیا امروز ایران اسلامی از نظر نظامی جزو 10 کشور اول جهان است.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا سلیمانی در اجلاس مجمع بسیج استان فارس گفت: ملت ایران با افتخار و عظمت پنجمین دهه انقلاب اسلامی را شروع کرده و مقام معظم رهبری هم برای دوره جدید بیانیه گام دوم را صادر کردند.

وی با بیان اینکه شروع دهه پنجم با افتخار و عظمت ادعا نیست بلکه یک واقعیت غیرقابل کتمان است، گفت: قدرت مؤلفه‌های مختلفی دارد که 5 مؤلفه از مهم‌ترین اضلاع قدرت است که شامل ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی، علمی و فناوری و اقتصادی است.

رئیس سازمان بسیج با تشریح هر یک از این ابعاد افزود: ملت ایران از بعد سیاسی امروز یک ملت قدرتمند است، مردم‌سالاری ایران اسلامی امروز یک الگوی برتر در جهان است. برگزاری هر سال یک انتخابات و حضور حداکثری مردم، برخورداری از قانون اساسی مترقی و برخورداری از یک رهبری الهی و ولی فقیه از مؤلفه‌های قدرت سیاسی ایران است.

سردار سلیمانی با اشاره به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بیان کرد: ایران اسلامی از یک رهبری الهی و جهانی برخوردار است و امروز تراز سیاسی ملت ایران و بعد سیاسی قدرت ایران بسیار قابل اعتناست و دنیا به‌سادگی نمی‌تواند از اینها عبور کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه این قدرت سخت است اما در قدرت نرم نیز ایران دارای جایگاه است، افزود: بدون تردید ملت ایران در بحث قدرت نرم قدرت اول دنیا است و این گام محکم و مهمی در پنجمین دهه انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به مولفه قدرت فرهنگی بیان کرد: به لحاظ فرهنگی بدون تردید ملت ایران بی‌نظیر است، تمام شواهد، ادله، مستندات نیز قابل ارائه است، ملت ایران امروز یک ملت قوی، مستحکم و خلل ناپذیر است.

وی با بیان اینکه این موضوع غیر از آسیب‌ها و تهدیدات دشمن است، اظهار داشت: به طور قطع باید به مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات دشمن پرداخت اما این موضوع نافی قدرت فرهنگی ایران نیست.

سردار سلیمانی با اشاره به برخی از مظاهر قدرت فرهنگی ایران بیان کرد: ببینید عزاداری محرم و راهپیمایی اربعین حسینی چه قدرت فرهنگی را در جهان تولید کرده است؛ ایام اعتکاف، ماه رمضان، حضور در مناسبت‌ها و صحنه‌هایی که لازم است همه و همه نشان از قدرت فرهنگی ملت ایران است.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به حادثه سیل که ابتدای سال رخ داد و همبستگی مردم ایران گفت: این هم از مولفه‌های قدرت فرهنگی مردم ایران است؛ در کشور آمریکا که 25 درصد اقتصاد دنیا را دارد اما حوادث را نمی‌تواند مدیریت کند و پس از سال‌ها هنوز عوارض یک حادثه طبیعی را دارد.

وی با بیان اینکه قدرت ایران ریشه در اسلام ناب محمدی دارد، اسلامی که انقلاب را به وجود آورد و سبب شده جمهوری اسلامی تاکنون جلو برود، گفت: امام راحل قدرت سخت دنیا را با همین قدرت فرهنگی به چالش کشید و ایران اسلامی مفهوم قدرت را در جهان تغییر داد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه قدرت‌های سخت دنیا با وجود تجهیزات زیاد اما توان عملیاتی کردن نقشه‌های‌شان را ندارند، افزود: این تاثیر قدرت نرم است البته ما بایستی با تهدیدات فرهنگی که دشمن سازمان‌دهی کرده، مقابله کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز