خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد ؛

وجود 40 هزار مسکن خالی در شیراز/ اختصاص 15 هکتار زمین در منطقه سعدی برای ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد/ 60 درصد مردم شیراز خانه دارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۳۱۸

معاون هماهنگی امور استانداری فارس گفت: حدود 40 هزار مسکن خالی در شیراز وجود دارد و ازسویی حدود 20 هزار واحد مسکن برای زوج‌های جوان نیاز است.

محمود رضایی با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا با بیان اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران در بخش مسکن برای استفاده اقتصادی مسکن ساختند افزود: بخش زیادی از این مسکن‌ها هنوز خالی است.

به گفته وی بر اساس هدف‌گذاری دولت در سال‌های  98 و 99، حدود 400 هزار مسکن ساخته خواهد شد که 25 هزار مسکن آن سهم استان فارس است که اغلب این مسکن‌ها هم مربوط به شهر صدرا است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه 60 درصد مردم شیراز دارای خانه هستند، بیان کرد: این در حالی است که 40 درصد مردم شیراز مستاجرند.

وی ادامه داد: گروه هدف دولت در استان فارس برای خانه‌دارشدن خانوارها نیز اقشار آسیب پذیر و زوج‌های جوان هستند؛ برنامه‌ای که به گفته او به زودی برای این اقشار کلید خواهد خورد.

افزایش 700 هزار نفری جمعیت شیراز در یک دهه گذشته

محمود رضایی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته بیش از 700 هزار نفر به جمعیت شیراز افزوده شده است، افزود:  این افزایش جمعیت 40 درصدی به این معناست که در 10 سال اخیر به اندازه کل تاریخ شیراز به جمعیت شهر افزوده شده است و این موضوع موجب شده  کاربری‌های شهری مانند بهداشت، خدمات، درمان، آموزش به نیازهای شهر افزوده شود.

رضایی معتقد است : شیراز به سبب آنکه کشش این افزایش جمعیت آن هم در طول یک دهه را نداشته است، ادامه داد: از همین رو به ناچار زندگی در حاشیه شهر افزایش یافته است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری فارس در ادامه به ایلنا خبر می‌دهد که استانداری فارس بیش از 15 هکتار زمین را در محله سعدی آزاد کرده و به بخش مسکن اختصاص داده است و شهرداری شیراز و بنیاد مسکن وظیفه اجرا و ساخت مسکن را در این منطقه آغاز خواهند کرد.

وجود 40 هزار مسکن خالی در شیراز/ اختصاص 15 هکتار زمین در منطقه سعدی برای ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد/ 60 درصد مردم شیراز خانه دارند

محمود رضایی با بیان اینکه اخیراً نیز ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کل کشور ساخت بیش از 3 هزار واحد مسکونی را به اقشار کم درآمد اختصاص خواهد داد، می‌افزاید: در این طرح قرار است 75 متر مربع زمین به صورت رایگان و 120 میلیون تومان به صورت تسهیلات به اقشار کم‌درآمد و زوج‌های جوان اختصاص یابد و با احتساب هزینه ساخت، هر خانوار با پرداخت حدود 50 میلیون تومان صاحب خانه خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه گروه هدف این طرح خانوارهایی هستند که در حاشیه شهر زندگی می کنند، ادامه داد: ساختاری تنظیم کرده‌ایم که مسکن به مصرف کننده واقعی خود برسد که در این راستا تعاونی های مسکن این افراد را شناسایی خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه حدود 5 میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم از زیاد بودن تعداد واحد مسکونی در کشور خبر داد و افزود: این در حالی است که حدود 2 و نیم میلیون واحد خالی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 الی 40 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان فارس وجود دارد ادامه داد: بیشترین تعداد واحد مسکن خالی در استان فارس به ترتیب در شهر های شیراز و شهر جدید صدرا هستند.

وی با بیان اینکه در افق شهر صدرا حدود 400 هزار نفر جمعیت پیش بینی شده است، افزود: اخیرا حدود 500 هکتار اراضی غرب شهر صدرا را به این شهر متصل کردیم که این مهم باعث می شود حدود 50 الی 60 هزار نفر به جمعیت شهر صدرا اضافه شود.

رضایی با اشاره به اینکه گرایش مردم به شهر صدرا بسیار زیاد است ادامه داد: عواملی مانند بالا بودن سرعت شهر نشینی، نزدیکی به شهر شیراز، امکانات مناسب این شهر و  استقبال خوب مردم از شهر جدید صدرا سبب شده در سال  گذشته سر ریز جمعیت شهر شیراز وارد صدرا شود به‌طوری‌که در آینده‌ای نه چندان دور این شهر بعد از شیراز به دومین شهر پر جمعیت فارس تبدیل می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه شهر صدرا توانسته در بخش گردشگری و درمانی موفق عمل کند، افزود: بیمارستان ابن سینا و پیوندی که در این شهر احداث شده  از مجموعه درمانی‌های صاحب نام در منطقه خاورمیانه است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز