خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۴ شیراز خبرداد:

اجرای طرح بازنگری فعالیت صنوف در بولوار امیرکبیر و رحمت/ منطقه 4 بیشترین سرانه فضای سبز را دارد/ آلونک نشین های پشت کارخانه ریشمک جابجا می شوند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۴۵

شهردار منطقه ۴ شیراز از طرح تفصیلی جدید شهرداری در بولوار امیرکبیر و عدالت خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمودرضا مهر جهانیان امروز 3 شهریور با اشاره به موقعیت ویژه منطقه چهار شیراز از نظر وسعت و ساختار کارگاهی گفت: محور امیرکبیر، عدالت و زندان عادل آباد طبق طرح تفصیلی از قدیم منطقه صنعتی بوده است که در طرح جدید کاربری ها حذف و به مرور پالایش می شوند.

وی با اشاره به شکل گیری صنایع، انبارهای بزرگ و تعمیرگاه خودروهای سنگین در بولوار های اصلی عدالت و امیرکبیر عنوان کرد: طبق طرح تفصیلی قبل حداقل ارتفاع در بلوار امیرکبیر شش طبقه بود که در طرح بازنگری جدید بارگذاری مناسبی برای بولوار امیرکبیر پیش بینی شده است.

مهرجهانیان افزود: در نظر گرفتن زمین 2هزار متری در غرب بولوار امیرکبیر انگیزه خوبی است تا مالکین فعالیت خود را به  صورت مجتمع انجام دهند و با توجه به این پیش بینی بلوار امیرکبیر که در تامین قطعات و تعمیر خودروهای سنگین شناخته شده است؛ تحولی در منطقه ایجاد می‌شود.

به گفته شهردار منطقه 4 با ایجاد مجمتع های تجاری و اداری صنوف از حالت راسته ای به مجتمع تغییر داده می شود و مراجعه کنندگان  به جای محور بولوار به مجتمع ها هدایت شوند.

مهرجهانیان گفت: در این طرح طبق مصوبه شورای شهر  از افرادی که انبوه کار هستند دریافت عوارض  به صورت تهاتر از ساختمان احداث شده در مجتمع خواهد بود.

بهره برداری از پارک جنگلی 7 هکتاری در شهرک گلشن

  وی در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به اینکه منطقه ۴ یکی از مناطق وسیع شهرداری با وسعت 2هزار و  ۳۵۵ هکتاری  و جمعیت۲۵۴ هزار نفری است، عنوان کرد: حدود یک ششم جمعیت کل شهر شیراز در منطقه  4 ساکن هستند.

مهرجهانیان گفت: 5/34 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای شهرداری منطقه4 مصوب شده است که‌ بر اساس این بودجه 28 وظیفه نیز تعریف شده است.

  شهردار منطقه 4 شیراز با بیان اینکه شهرک گلشن (کشن) به عنوان منطقه کم برخوردار است؛ تصریح کرد: در سال جاری دو پروژه اساسی در این منطقه انجام می‌دهیم که ابتدا احداث پارک جنگلی هفت هکتاری کشن است که تقریباً کارهای اجرایی آن رو به اتمام است و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مهرجهانیان افزود: برای ساخت پارک جنگلی کشن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه عمرانی و یک میلیارد تومان هزینه تأسیسات  در نظر گرفته شده است که شامل 20 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری، ساختمان اداری، سرویس بهداشتی، ۵ زمین ورزشی  ازجمله فوتبال، والیبال تنیس، بسکتبال، سکوی نماز و آلاچیق است.

به گفته وی، همچنین ساخت فرهنگ‌سرا در مطقه کشن اقدام دیگری است که  انجام می شود. طراحی آن در 500متر مربع به صورت 2 طبقه رو به اتمام است و سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

 بیشترین سرانه فضای سبز در منطقه 4

 شهردار منطقه 4 شیراز همچنین از بهره برداری پارک ایرانی در منطقه ۴ خبرداد و افزود: مساحت این پارک نزدیک به ۱۰ هکتار در دو فاز است که فاز اول اتمام و در فاز دو طراحی انجام شده است که  در سال جاری احداث می‌شود.

به گفته  مهرجهانیان، باغ ایرانی در منطقه غربی شهرداری منطقه ۴ و بلوار امیرکبیر در کنار شهرک مهدیه ایجاد می‌شود.

وی افزود:  پارک آبی فروزان در دست بهسازی است که عملیات اکسیژن  رسانی برای ماهی های دریاچه در حال انجام است. علاوه براین در بلوار عدالت تقاطع بلوار رحمت پارکی است که  طراحی و مناسب سازی آن درحال انجام است.

 به گفته مهرجهانیان با این میزان پارک  و سرانه فضای سبز شهرداری منطقه  4 بیشترین سرانه فضای سبز را دارد و ۱۴ پکیج فضای سبز دیگر نیز توسط پیمانکاران درحال انجام است.

 آلونک نشین های منطقه4 جابجا می شوند

شهردار منطقه  4 شیراز  در خصوص زاغه نشینی و آلونک های پشت کارخانه  ریشمک گفت:‌ کوچه ۲۹  منطقه 4 که به صورت زاغه نشینی بوده است توسط فرمانداری پیگیری می شود تا با ساکنین آنها به توافق برسند که جابجا شوند.

مهرجهانیان افزود: این موضوع موکول به فرمانداری شده است.حدود ۱۹ خانوار در این منطقه ساکن هستند که به صورت آلونک زندگی می کنند و ادعای مالکیت دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیربنایی لوله گذاری، جمع آوری و دفع آبهای سطحی در بلوار عدالت جنوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در زیرگذر ریشمک حدود ۸ پمپ ۱۸ اینچ داریم که در آبگرفتگی امسال فعال بوده اما حجم آبگرفتگی و بارندگی ها از ظرفیت پمپ ها خارج بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز