خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در جمع خبرنگاران:

استانداری دخالتی در موضوعات حاشیه‌ای شورای شهر شیراز ندارد/ بهره‌برداری آزاد راه شیراز-اصفهان در اوایل سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۵۰۸

استاندار فارس با اشاره به حواشی سومین انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر شیراز افزود: تاکید ما بر ایجاد اتحاد و همدلی میان شوراییان است تا بتوانند کار را پیش ببرند و استانداری دخالتی در موضوعات حاشیه‌ای شورای شهر شیراز ندارد.

به گزارش ایلنا عنایت‌الله رحیمی در جمع خبرنگاران افزود: به‌رغم کاهش درآمد دولت اما سرجمع بودجه فارس امسال ٣٠ درصد افزایش داشته و حوزه عمرانی نیز با ١٧ درصد، از افزایش اعتبارات نسبت به سطح میانگین کشوری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه   آزادراه 225 کیلومتری شیراز – اصفهان بزرگترین پروژه حوزه راهسازی این استان است که  با توجه به اعتبارات اخذ شده برای اجرای این پروژه امید است  تا اوایل سال 99 این پروژه به بهره‌برداری برسد، گفت : 821 پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و 200 میلیارد تومان در 29 شهرستان این استان در ١١ سرفصل به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحیمی تصریح کرد: در روز های آینده شاهد بهره‌برداری از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان در حوزه تامین آب خواهیم بود.

استاندار فارس با اشاره به کاهش ١.٩ درصدی نرخ بیکاری استان در چهارماهه اول امسال نسبت به سال ٩٧، گفت: نرخ بیکاری فارس در مدت مذکور به ٧ درصد رسیده و رتبه دوم کشور پس از همدان به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: کاهش میزان نرخ بیکاری استان تا پایان تیرماه امسال به دلیل مشارکت بخش خصوصی در میدان تولید و سرمایه گذاری، ارائه طرح‌های ابتکاری و سرمایه گذاری خارجی بوده است.

استاندار فارس ادامه داد: اجرای پروژه‌های بزرگراهی نیز به عنوان یکی از نیازهای استان مورد توجه دولت بوده و بر همین اساس همزمان با هفته دولت امسال ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ ۲۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

وی درباره پروژه‌های راه آهنی استان نیز عنوان کرد: راه آهن اقلید -یزد نیز تا ابتدای سال 99 تکمیل می‌شود و پروژه راه آهن شیراز ـ گلگهر نیز فعال است که امیدواریم با تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم هرچه زودتر تکمیل شود.

استاندار فارس درباره پروژه‌های صنعتی استان نیز گفت: پروژه آلومینیوم جنوب با پیشرفت فیزیکی بسیار زیاد و سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی یکی از پروژه‌های ملی استان فارس با بیش از 1200 فرصت شغلی است همچنین سیمان خرامه، سیمان خاکستری نیریز و ذوب آهن پاسارگاد از جمله طرح‌هایی است که به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی به واگذاری وام‌های فراگیر و طرح اشتغال روستایی هم اشاره و بیان کرد که بخش زیادی از این تسهیلات منجر به ورود طرح‌ها به بازار کار و افزایش اشتغال در استان شده و خواهد شد.

استاندار فارس به اکتشاف پهنه وسیعی از معادن استان با بیش از ٩ هزار کیلومتر مربع طی توافق با ایمیدرو هم اشاره و عنوان کرد که ذخایر معدنی باارزشی کشف شده که بر اقتصاد استان اثر خواهد داشت.

رحیمی اضافه کرد: پروژه راه آهن شیراز-گل گهر نیز در دست اجراست و هرچند در تامین اعتبار با کمبودهایی مواجه است اما پروژه فعال است .  

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز