خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز خبرداد ؛

جانشین «مهدی حاجتی» در شورای شهر معرفی شد/ مشخص شدن وضعیت شهرداری و شورای صدرا در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۱۹۵

فرماندار شیراز از معرفی عضو سیزدهم شورای شهر شیراز به جای «مهدی حاجتی» برای ورود به جلسات علنی شورا طی روزهای آینده خبرداد.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا امیری  در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه اعلام وضعیت حضور اعضای شورا در جلسات براساس قانون بر عهده شورا است نه فرمانداری، گفت: اگر عضوی از اعضای شورا به هر دلیل شش جلسه متوالی یا 12 جلسه متناوب غیبت داشته باشد، شورا موظف به اطلاع رسانی است.

وی ادامه داد:ا از این رو «محمدتقی تذروی» در روزهای آینده باید به عنوان عضو سیزدهم شورای اسلامی این شهر، سوگند یاد کرده و در جلسات شرکت کند.

آخرین وضعیت شهرداری صدرا

فرماندار شیراز سپس به بازداشت برخی مسئولان در  شهر صدرا اشاره و خاطرنشان کرد که براساس قانون برای انتصاب شهردار جدید باید شهردار استیضاح شده، استعفا دهد یا حکمی از سوی مراجع قضایی برای او صادر شده باشد.

امیری با اشاره به رایزنی های انجام شده با دستگاه قضایی و امنیتی، اعلام کرد که طی روزهای آینده وضعیت شهرداری و شورای صدرا مشخص خواهد شد.

پر چالش‌ترین انتخابات‌ها، انتخابات مجلس است

رئیس شورای تأمین شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین و پر چالش‌ترین انتخابات‌ها، انتخابات مجلس است؛ نقش رسانه در ارتقا و آگاهی مردم، شفاف‌سازی و کمک به سلامت برگزاری انتخابات نقش مهمی است .

وی همچنین این نکته را یادآور شد که شیراز در برخی از شاخص‌های توسعه یافتگی عقب است مثل سرانه فضای ورزشی و فضای آموزشی و مشکلات آب شرب در روستاها و حتی در شهر ،لذا پیشنهاد می‌شود تا رقمی از اعتبارات توسعه استان فارس برای ارتقای این شاخص‌ها تخصیص یابد تا به حد مطلوب برسیم.

امیری به شرایط فرهنگی جامعه هم اشاره کرد و گفت:‌ یکی از جرائمی که در جامعه امروز که ادعای فرهنگی بودن داریم، گزارش می‌شود، جرم توهین و خشونت است که برای رفع آن نیاز به کار فرهنگی داریم.

فرماندار شیراز از اصحاب رسانه‌ها خواست تا برای تقویت رسانه‌های خود تلاش کنند و در این عرصه به‌صورت حرفه‌ای عمل کنند و حتماً آموزش و ارتقای دانش را مدنظر قرار دهند.

وی   با تأکید بر اینکه تحقق مردم‌سالاری دینی بدون حضور قدرتمندانه رسانه میسر نیست، از خبرنگاران درخواست کرد تا در انعکاس اخبار و مشکلات دقت نظر داشته باشند و گفت: ممکن است برخی از مشکلات و فسادها وقتی به صورت گسترده مطرح شود، قبح آن مشکل از بین برود لذا نوع انتشار و افشاگری این مطالب مهم است البته جامعه نیاز به نظارت عمومی دارد که بخش مهمی از این نظارت عمومی از سوی رسانه‌ها اتفاق می‌افتد اما باید مراقبت کرد که عفت عمومی خدشه‌دار نشود و حرمت‌ها حفظ شود.

امیری یادآور شد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که در جهت خنثی‌سازی شایعاتی که به اعتماد عمومی و سطح جامعه آسیب‌ می‌زند، قلم بزنند و برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی تلاش کنند که پیشنهاد می‌شود در این راستا منشوری برای رسانه‌ها تدوین شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز