خبرگزاری کار ایران

دستور ویژه وزیر راه برای دو محور پر تصادف فارس/ همه دوربرگردان های فارس غیراستاندارند/ تابلوهای محور شیراز - خرامه قبل از تصادف نصب شده بود/ رتبه 17 کشوری در تصادفات رانندگی

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۱۸۳

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: هیچ دوربرگردان استانداردی در فارس وجود ندارد و عمدتا تمام دوربرگردان ها در استان غیر استاندارد هستند و این میراثی بوده که از گذشته به ما رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا سیاهپور در در نشست خبری با خبرنگاران افزود:دو محور پر تصادف «لار –جهرم-بندرعباس» و« شیراز- خرامه» در فارس وجود دارد که 35 دوربین ثبت تخلف به صورت خاص در آن مجهز شده است.

وی  با  اشاره به اینکه با نصب 136 سامانه ثبت تخلف در طول محورهای استان توانسته ایم در این مقاطع تعداد تصادفات منجر به فوت را کاهش دهیم، ادامه داد: 170 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی فارس شناسایی شده که 121 نقطه پرتصادف و 49 نقطه دارای تصادف است که تاکنون 35 نقطه پرتصادف به صورت کامل ایمن‌سازی شده، 28 نقطه در دست اقدام و مابقی نقاط نیز در حال بررسی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  با بیان اینکه از 49 نقطه دارای تصادف نیز 7 نقطه به صورت کامل ایمن‌سازی شده و ایمن‌‌سازی 8 نقطه نیز در دستور کار است، افزود: پلیس راه‌ استان نیز 70 نقطه که در آنها نگرانی از بابت بروز حادثه وجود داشته به راهداری اعلام کرده که از این بین 22 نقطه ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی 18 نقطه نیز در دست اقدام است که پیشرفت فیزیکی آنها نیز بالای 50 درصد است.

سیاهپور عنوان کرد: 10 محور پرتردد و پرتلفات استان فارس شناسایی شده‌اند که یکی از محورها سه راه دریس به سمت امامزاده سید حسین (ع) کازرون است و برای ایمن‌سازی این نقاط اقداماتی زیادی انجام شده است.

وی به سرعت مطمنه 75 کیلومتر در رانندگی ها اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم سرعت نرمال را کنترل کنیم می توانیم 20 درصد تصادفات منجر به فوت را کاهش دهیم.

سیاهپور عنوان کرد:خواب آلودگی یکی از  شاخصه‌هایی است که به دلیل طول راه های استان فارس  تصادف های منجر به فوت در آن اتفاق می افتد.

دستور ویژه وزیر راه  برای دو محور پر تصادف فارس/ همه دوربرگردان های فارس غیراستاندارند/ تابلوهای محور شیراز - خرامه قبل از تصادف نصب شده بود/ رتبه 17 کشوری در تصادفات رانندگی

 بارانداز جاده ای فارس به اندازه سه استان است

وی با بیان اینکه بارانداز جاده ای فارس به اندازه سه استان است، خاطرنشان کرد: در سال 96 ، 1076 نفر در استان فارس کشته شدند که با استان دوم تنها 245 نفراختلاف دارد.

سیاهپور افزود: در سال 97، 1024 کشته در تصادفات استان فارس به وقوع پیوست و  استان دوم بعد از فارس، سیستان و بلوچستان با 911 کشته بوده است.

 شرح ماجرای تصادف اخیر محور «شیراز - خرامه »

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به تصادف اخیر محور «شیراز - خرامه » که منجر به فوت یک دختر جوان در این جاده شد، یادآور شد: تابلوهای نصب شده در این محور قبل از تصادف رخ داده، نصب و اجرا شد.

سیاهپور با بیان اینکه عمر و محل تابلو  مشخص است، افزود: بعد از آنکه کلیپی بعد از حادثه این محور در فضای مجازی منتشر شد؛ کارشناسان اداره راهداری این محور را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد تا دو کیلومتر قبل ازاین نقطه تابلوها ،علائم جاده و کاهش سرعت به 85 کیلومتر به رانندگان اعلام و دو بار نیز کاهش سرعت به 50 کیلومتر تا نزدیک به محل وقوع حادثه به کاربران جاده ای اطلاع داده شده بود.

این مقام مسوول افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد که تنها در این محور سه تصادف جرحی روی داده است و بعد از آن نیز پلیس عبور از سرعت مطمنه را دلیل واژگونی خودرو مورد نظر اعلام کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مدیریت سرعت را یکی از دغدغه های این اداره در استان عنوان کرد و افزود: در کاهش تصادفات به همکاری و کمک مردم احتیاج داریم و روی آنها حساب ویژه باز کرده ایم .

شاخص ها ی فارس در مقایسه با کشور در افزایش تصادفات

وی با بیان اینکه در فضای عمومی عمدتا فارس به عنوان استان اول کشته ها در تصادفات رانندگی اعلام می کنند، خاطرنشان کرد: باید شاخص ها و پتانسیل های استان فارس در مقایسه با کشور برای افزایش تصادفات در نظر بگیریم.

وی افزود: از لحاظ شاخصه جمعیتی به نسبت جمعیت استان در تصادفات رانندگی رتبه 17 در کشور هستیم (به ازای هر یک میلیون نفر، 211 نفر فوتی در سال گزارش شده است)

سیاهپور با اشاره به اینکه از نظر طول و مسیر راه ها در کشور رتبه 14 هستیم، عنوان کرد:دغدغه اداره کل حمل و نقل جاده ای فارس تردد شهروندان در شعاع 30کیلومتری شهرها به صورت پیاده و موتورسیکلت ها است که بدون رعایت خطوط ریسک های تصادف در استان را افزایش می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه آمار کشته های جاده ای فارس در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش پیدا کرده است، افزود:سال 97 نیز نسبت به سال 96  کاهش تلفات ناشی از  تصادفات را داشته ایم .

سیاهپور گفت: 168 میلیارد تومان بدهکاری در سنوات گذشته تا آخر سال 97 در تامین ایمنی حوزه های مختلف را متحمل شدیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز