خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس خبرداد:

پرداخت 5 هزار و 908 میلیارد ریال تسهیلات به تولید کنندگان کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۳۲۷

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس گفت: امسال تا پایان تیرماه 5 هزار و 908 میلیارد ریال تسهیلات به 14 هزار و 618 نفر از بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده که نسبت به سال 97 به لحاظ مبلغ 69 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن رزاق منش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی در این در بخش کشاورزی است، ادامه داد: این بانک از معدود بانک‌هایی است که بیش از 98 درصد از منابع، هزینه و در زمینه تامین تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بانک کشاورزی در استان فارس 21 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 79 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی پرداخت شد که نسبت به سال 96 بالغ بر 36 درصد رشد داشت.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی ادامه داد: تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی شامل زراعت، اشتغال روستایی، ماشین آلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

رزاق منش خاطر نشان کرد: در بخش اشتغال روستایی بیش از 2386 میلیارد به 1220 طرح جدید پرداخت و زمینه ساز اشتغال 2018 نفر شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 47 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه توسعه و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شده است. مدیر شعب بانک کشاورزی فارس گفت: سال گذشته پرداخت تسهیلات ازدواج تا حدودی به روز شد اما امسال شاهد افزایش میزان تسهیلات ازدواج بودیم و به تبع آن افزایش متقاضی را داریم.

وی تصریح کرد: تاکنون 92 درصد از کل بهای گندم خریداری شده به میزان 10 هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده که نسبت به سال قبل از آن به لحاظ مبلغ، 37 درصد افزایش داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در چهارماه اول امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد 69 درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی به بهره‌برداران حوزه کشاورزی در فارس بودیم، گفت: تامین منابع مالی توسعه علمی بخش کشاورزی تفکر اصلی در تاسیس این بانک بوده که تا حدود زیادی این هدف محقق شده است.

رزاق منش با اشاره به اینکه 197 هزار بیمه گزار از خدمات بیمه‌ای استفاده می کنند، افزود: سال زراعی 97-98 بالغ بر 107 هزار هکتار محصولات زراعی، 95 هزار هکتار باغ و تنه درخت، 440 هزار راس دام، 57 میلیون قطعه طیور و 25 هزار هکتار از منابع طبیعی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است. وی تصریح کرد: طی پنج سال اخیر بالغ بر 5100 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان در بخش‌های مختلف پرداخت شده است.

رزاق منش با اشاره به تخصیص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار یارانه‌ای به استان فارس، گفت: از این عدد 2500 میلیارد ریال به بانک کشاورزی تعلق گرفت.وی با اشاره به اینکه این یارانه برای تمدید تسهیلات کشاورزانی است که سررسید پرداخت آنها سال زراعی 96-97 بوده، گفت: در فارس 60 هزار نفر مشمول این یارانه تمدید تسهیلات هستند که تاکنون 24 هزار نفر مراجعه کرده و 1500 میلیارد ریال از یارانه را مصرف کرده‌اند.

رزاق منش بیان کرد: بیمه کشاورزی در سال زراعی جاری، ایجاد پوشش بیمه برای حدود 95.000 هکتار از محصولات باغبانی و تنه درختان میوه ، 500 هزار رأس دام، حدود 60 میلیون قطعه طیور ، 25.000 هکتار منابع طبیعی و ایجاد پوشش بیمه برای عوامل تولید در بخش های جدید مانند: ابنیه و تاسیسات، ماشین آلات و ... از دیگر دستاوردهای مهم این بخش است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس گفت: مجموع غرامت پرداختی از ابتدای سال زراعی 93-92 تا پایان سال زراعی97-96 ( طی 5 سال گذشته) توسط صندوق بیمه کشاورزی در استان فارس مبلغ 510 میلیارد تومان است که بیشترین مبلغ غرامت پرداختی مربوط به سال زراعی 97-96 بوده که در این سال حدود 138 میلیارد تومان غرامت پرداخت شده است؛ در حالی که حق بیمه دریافتی از بیمه گذاران در این سال حدود 35 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز