خبرگزاری کار ایران

استقرار استارت آپ ها در شتابنده کارنو برگزار شد

راه اندازی کارخانه نوآوری در شرکت آی تی ام سی فارس

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۱۳

اولین آیین استقرار استارت آپ ها در شتابنده مجتمع کارآفرینی و نوآوری(کارنو) در شیراز برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات و اطلاعات فارس در این مراسم گفت:استارت آپ ها در فرایند رشد فراز و نشیب قرار دارند و از هر ۱۰۰ استارت آپ اگر ۱۰ استارت آپ موفق باشد می تواند جای آن ۹۰ استارت آپ دیگر را پرکند.

 مهرداد سهرابی با بیان اینکه شتاب گروه های استارت آپی می توانند بهره وری و اشتغال را ایجاد کنند، افزود: نواوری یکی از موضوعات کلیدی است که در اول مسیر آن قرار گرفته ایم و دانشگاه ها باید در جهت خلق ثروت از آن استفاده کنند.

وی از راه اندازی فاز یک کارخانه نوآوری خبرداد و  ادامه داد: با راه اندازی کارخانه نوآوری در شرکت ( آی. تی.ام.سی) فارس زمینه ورود و سرمایه گذاری در آن فراهم خواهد.

سهرابی به خلا بزرگ در حمایت کسب و کار نوپا اشاره کرد و گفت:  شرکت ها در مراحل رشد ممکن است دچار مشکلاتی شوند و به همین دلیل به سمت رسمیت پیدا کردن نمی روند و مشکلاتی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته وزارت ارتباطات لایحه ای تحت آیین نامه حمایت از کسب و کار نو پا مصوب کرده است که براساس آن بسته حمایتی شامل بیمه مالیات و.. حمایت می شود.

مدیر کل ارتباطات و اطلاعات فارس با بیان اینکه شرکت های استارت آپ باید در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند ، گفت:  بسته حمایتی دولت برای کسب و کارها و دریافت کدکارگاهی به گونه ای است که بتوانند کار خود را توسعه دهند.

او ادامه داد:جزئیات طرح آماده است و مکاتبات آن برای همه دانشگاه ها مراکز رشد و کسب و کارهای نوپا ارسال می شود.

وی افزود: ظرفیت خوبی در استان وجود دارد که اگر شناخت مناسبی از ان نداشته باشیم امکان برنامه ریزی از آن وجود ندارد.

 هدفمان ایجاد  مرکز رشد و سینما کارافرینی و مرکز استارت آپ ها است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این مراسم وضعیت اشتغال در استان خوب ارزیابی نکرد و گفت: باید شرایطی برای افراد توانمند در استان فراهم شود اما شرایط تاکنون برای آنها محیا نشده است.

 دانش منش با بیان اینکه هدفمان ایجاد  مرکز رشد و سینما کارافرینی و مرکز استارت آپ ها است افزود: تاپایان سال فازهای این مرکز تکمیل می شود .

وی با اشاره به اینکه از این نوع سرمایه گذاری ها در دنیا زمان زیادی می گذرد ادامه داد: در کشورهای نوپا مثل ایران می توان با استقرار استارت آپ ها وضعیت شرایط کار و اشتغال را  محیا کرد .

دانش منش افزود: باید مطالبه گر باشیم و برای ایجاد استارت اپ‌ها تلاش بیشتری انجام دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۵۰ میلیون وام ۲ درصد  برای ایجاد شرکت های نوپا در نظر گرفته شده است و پتانسیل دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سرمایه گذاری چابک تر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز