خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس خبرداد:

افتتاح دفتر خبرگزاری ایلنا استان فارس در روز خبرنگار/ دستگاه‌های اجرایی قدر و منزلت خبرنگار را بدانند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۹۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از برگزاری جشن روز خبرنگار در پنجشنبه ۱۷ مردادماه در هتل هما شیراز با همکاری شهرداری شیراز خبر داد و گفت: در این روز، افتتاحیه دفتر خبرگزاری ایلنا شعبه استان فارس برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، صابر سهرابی در جمع خبرنگاران افزود: عدم امنیت شغلی خبرنگاران یکی از مهم‌ترین «مصائب» حوزه رسانه است و امروز نیز تک‌تک خبرنگاران و حتی مدیران مسئول و صاحبان رسانه نیز با آن دست به گریبان‌اند.

 سهرابی «بسته‌های تشویقی» را یکی از تلاش‌های وزارت ارشاد برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران خواند و گفت: تمام سهم بیمه خبرنگاران توسط وزرات ارشاد پرداخت می‌شود و همین موضوع نیز سبب شد که مدیران مسئول به این باور برسند که مورد حمایت هستند و باید خبرنگاران را حمایت و تشویق کنند؛ زیرا این موضوع جزو وظایف قانونی صاحبان رسانه بود.

خبرنگاران زیر چتر بیمه قرار گیرند

سهرابی با این حال اعلام کرد: از تلاش خبرنگاران این حمایت‌ها سر برآورده و قانون هم این تکلیف را کرده که خبرنگاران زیر چتر بیمه قرار گیرند.

وی در ادامه از نهادهایی مانند خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان خواستار برگزاری جلسات مستمر در طول سال در جهت حل مشکلات خبرنگاران شد.

 سهرابی ادامه داد: هرچه ما بتوانیم صدای شما را به مسئولان بالادستی برسانیم گره گشاست؛ زیرا یک کار خبری باعث می‌شود یک مشکل حاد کشور حل و مهمتر از آن از وقوع یک جنگ در جایی جلوگیری شود، همچنین مسئولان دستگاه‌ها هم باید متوجه شوند رسانه بال‌های نهادها هستند، بنابر این دستگاه‌های اجرایی باید قدر و منزلت خبرنگار را بدانند.

تلاش برای رفع دغدغه مالی رسانه‌ها

وی همچنین افزود: دغدغه مالی رسانه‌ها هم با تلاش استاندار فارس مرتفع شد و به جرات ۹۰ درصد دستگاه‌های استان با ما در این زمینه همکاری کردند.

سهرابی در خصوص جایگاه خبرنگاران در دستگاه‌های اجرایی استان اعلام کرد: اکثر مدیران موضوع شناسایی خبرنگاران را مطرح کردند که خبرنگارانی در برنامه‌ها و جلسات حضور می‌یابند که هیچ هویتی ندارند.

ویژه برنامه‌های هفته خبرنگار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: هر سال به یُمن حضور خبرنگاران و شهادت محمود صارمی روز خبرنگار با ویژه برنامه‌هایی در فارس برگزار می‌شود که از سال ۹۴ به شکل هفته برگزار می‌شود.

به گفته سهرابی، امسال برنامه‌های هفته خبرنگار متفاوت از سال گذشته با همکاری انجمن صنفی و خانه مطبوعات برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت روز خبرنگار پرداخت و گفت: برنامه‌ها از صبح شنبه ۱۲ مردادماه با حضور اصحاب رسانه در گلزار شهدا و احترام به مقام شامخ شهدا آغاز، سپس نمایشگاه عکس در ایستگاه نمازی افتتاح می‌شود.

سهرابی از برگزاری جشن عمومی در بولوار چمران به مدت سه شب خبر داد و افزود: روز شنبه جشن مردمی ساعت ۲۰ تا ۲۲ به همراه نمایشگاه عکس انجمن صنفی در محل دفتر انجمن برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه ۱۳ مردادماه دیدار با پیشکسوتان حوزه رسانه در منزل دو نفر از پیشکسوتان برگزار می‌شود در حالیکه بازدید از رسانه‌ها و تجلیل از اعضای تحریریه رسانه‌ها از برنامه‌های این هفته است و اصحاب پشت صحنه رسانه‌ها را مورد تقدیر قرار می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس افزود: روز دوشنبه ۱۴ مردادماه جاری نشست خبری جشنواره مطبوعات فارس برگزار خواهد شد که یک جشنواره در قامت رسانه‌های فارس خواهد بود و فراخوان و پوستر آن رونمایی می‌شود.

افتتاح دفتر خبرگزاری ایلنای فارس در روز خبرنگار

وی ادامه داد: سه‌شنبه ۱۵ مردادماه نشست کتابخوان رسانه با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن کتابدار این نهاد برگزار می‌شود. این در حالیست که به گفته سهرابی، چندسال است که خواستاریم کتابخانه تخصصی رسانه راه اندازی شود که امسال این کار توسط خانه مطبوعات اجرایی شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، برپایی کارگاه‌های آموزشی علاوه بر شیراز در شهرستان‌ها از اهداف این هفته است که با روسای فرهنگ و ارشاد هماهنگی شده است که در این یک هفته ویژه برنامه‌ها و کارگاه‌هایی برگزار شود.

وی افزود: در این راستا، کارگاه آموزشی سبک‌های مدرن خبرنویسی روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه جاری به میزبانی تالار حافظ از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۶ در اداره کل فرهنگ و ارشاد با حضور دکتر هادی زمانی برگزار می‌شود.

این درحالیست که مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از برپایی ورزش همگانی در روز جمعه ۱۸ مردادماه رأس ساعت ۷ صبح در بولوار چمران با حضور خبرنگاران خبر داد.

*برگزاری نمایشگاه عکس‌های خبری عکاسان

محمود شبان سروستانی، دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس هم در ادامه این نشست در خصوص انجمن، اعلام کرد: تمام جهت گیری و سیاست گذاری‌های انجمن صنفی در راستای منافع عکاسان خبری و خبرنگاران می باشد، به همین دلیل وظیفه ذاتی و عمده فعالیت ما در این جهت است.

وی افزود: ما قبلاً نقدی به برنامه‌ها داشتیم که لازم است مطرح شود با حفظ احترام اجزای رسانه، روز خبرنگار صرفاً به خبرنگاران و عکاسان خبری اختصاص یابد.

شبان سروستانی ادامه داد: در همین جهت است که انجمن صنفی به صورت مردمی به برگزاری برنامه‌های خویش در سال گذشته مبادرت کرد؛ بنابر این، امسال هم به دلیل استقبال مردمی ۳ شب جشن تدارک دیده ایم که شنبه تا دوشنبه پس از اذان مغرب و عشا برنامه‌هایی در پیست اسکیت بولوار چمران در قالب مسابقه‌های ورزشی و فرهنگی برگزار می‌شود.

 وی در ادامه به سوء استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا به عنوان یک فرصت بعضاً دیده می‌شود به دست افرادی افتاده است که به عنوان یک رسانه و فعال روزنامه نگار خود را معرفی می‌کنند، در حالیکه دستگاه‌های دولتی هم پیش دستی کرده و اول خبر را در اختیار فضای مجازی می‌گذارند، لذا از ارشاد عاجزانه می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنند و در قالب بخشنامه به دستگاه‌ها تذکر داده شود. 

رونمایی از پوستر هفته گرامیداشت خبرنگار

سپس عضو هیات مدیره خانه مطبوعات فارس اعلام کرد: کتابخانه تخصصی رسانه با حمایت ارشاد و تلاش اهالی رسانه امکان پذیر شده اما تجهیز آن به صورت کامل امکان پذیر نیست زیرا برای پر کردن قفسه‌های این کتابخانه توان ما محدود است و تقاضا داریم اهالی رسانه آثار خود را اهدا کنند؛ تاکنون بیش از ۲۳۸ عنوان در این حوزه شناسایی کردیم.

وی اضافه کرد: درخصوص حضور در نشست کتابخوان رسانه خوشبختانه در پی فراخوان استقبال بیش از آنچه پیش بینی کرده بودیم اعلام آمادگی کردند. ملک حسینی ادامه داد: درخصوص جشنواره مطبوعات هم دعوت می‌کنیم اصحاب رسانه حضور فعال داشته باشند.

وی از برپایی ۲ کارگاه آموزشی ویژه خبرنگاران با عنوان «خبر خوب» و «خبرنویسی مدرن» با حضور هادی زمانی از دانشگاه اصفهان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز