خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مطرح شد:

فرآورده‌های دامی یکی از بخش‌های مهم در امنیت غذایی/ بررسی کمبود دارو و واکسن در محصولات کشاورزی/ تلاش اتاق بازرگانی فارس برای حمایت از تولید داخل

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۲۹

نایب رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: برای تولید مرغ، تخم مرغ، تولید دام سبک و تولید دام سنگین با چرخه تولید روبرو هستیم که اگر واکسن و داروی مورد نیاز در هر یک از بخش ها به موقع استفاده نشود، می توان در آن بخش به عنوان یک تهدید خود را نشان دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جلسه کمیسیون کشاورزی این اتاق با دستور جلسه بررسی کمبود دارو، واکسن و شیوع بیماری ها با حضور فعالان بخش خصوصی و متولیان بخش دولتی برگزار شد.

در این جلسه محمد گل محمدی فعال بخش خصوصی گزارشی پیرامون واکسن محصولات دامی ارائه کرد.

محمد گل محمدی گفت: امنیت یکی از اجزای زنجیره غذایی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد امنیت غذایی مورد تهدید قرار می گیرد.

وی افزود: برای مدیریت امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی باید فعالیت های خود را به صورت علمی برنامه ریزی کند.

گل محمدی با اشاره به صنعت سرم سازی نیز بیان کرد: دامداران ما نیاز به آموزش و تبلیغ برای بهره گیری از دارو و واکسن مورد نیاز در واحدهای خود دارند که این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

محمد صادق حمیدیان نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: واژه امنیت گستردگی و ابعاد مختلفی دارد که امنیت غذایی و امنیت تولید نیز از ابعاد مهم این موضوع به شمار می رود.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی در گرو امنیت تولید و در نهایت امنیت اجتماعی محقق می شود افزود: بر این باوریم باید به مقوله امنیت در ابعاد مختلف آن توجه و مولفه های آن به صورت دقیق بررسی شود زیرا در برخی مواقع امنیت غذایی می تواند زمینه ایجاد تهدید بزرگی را فراهم کند.

حمیدیان افزود: بخش فرآورده های دامی یکی از بخش های مهم در امنیت غذایی است.

وی اظهارداشت: برخی گزارش ها گواه این دارد که حضور ایران در بازار تولید واکسن در حال کمرنگ شدن است که رقابت منفی در بین تولید کنندگان واکسن در داخل و خارج مزید بر علت شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اضافه کرد: در 30 سال گذشته شاهد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در داخل بیشتر از قیمت خرید جهانی گندم وارداتی بودیم زیرا گندم یک محصول استراتژی در کشور است وباید برای تولید فراورده های دامی نیز این حساسیت و روند در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به طرح هویت گذاری دام نیز ادامه داد: اجرای این طرح ریشه در مبارزه با قاچاق گوشت و مبارزه با بیماری ها و بیولوژیک نیست که اگر جهت گیری این طرح در جهت ارتقای تولید و افزایش بهداشت عمومی بود، به طور حتم به نتایج بهتری دست می یافت.

حمیدیان با اشاره به فعالیت موسسه سرم و واکسن سازی رازی در طول سال‌های مختلف در شهر شیراز عنوان داشت: در صورت اینکه تولید و تامین واکسن در داخل با تهدید و یا مشکل مواجه باشد، ما در اتاق بازرگانی فارس در سال رونق تولید، تمام تلاش خود در جهت حمایت از تولید داخل و ایقاء جایگاه آن انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: هر موضوعی که تولید را با مخاطره روبرو کند، قابل تعمق و تامل است و دیدگاه ما حمایت از موسسه رازی و تولیدات داخل به بازار دارو و واکسن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز