خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی فارس اعلام کرد؛

رمز ارز نیازمند نگاه و تحلیل علمی دقیق فعالان اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۰۳۳

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات، و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه ارز دیجیتال و رمز ارزها موضوع به روز فعالان این بخش است گفت: انتظار است کارشناسان، فعالان و دست اندرکاران در حوزه اقتصاد دیجیتال تحلیل های علمی دقیقی در این زمینه ارائه دهند و جوانب مختلف موضوع را بررسی و تبیین کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در کمیسیون فناوری، اطلاعات، و ارتباطات و اقتصاد رسانه که با حضور اعضای آن در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: رمز ارز به شدت دنیای سرمایه گذاری را به خود مشغول کرده است و از یک سو این رمز ارزها ، مراودات مالی را روان تر کرده اما از سویی دیگر هزینه سرسام آور استخراج آن ها به دل‌مشغولی بزرگی برای دوستداران این نوع ابزار مالی بدل شده است.

وی افزود: از آنجاکه رقابت در استخراج رمز ارزها شدت یافته است، این روند عمدتا مردم را تشویق می‌کند تا از رایانه‌های سریع‌تر و میزان مصرف برق بیشتری استفاده کنند تا سرعت بیشتری در حل الگوریتم‌های استخراج رمز ارز بهره ببرند.

راهدار اظهارداشت: در نتیجه به گفته مسئولین وزارت نیرو با یک افزایش افسارگریخته در مصرف برق استخراج رمز ارزها مواجه هستیم که در استان فارس نیز اتفاقات بزرگی در این زمینه در حال انجام است که نمی توان سرمایه گذاری زیادی که در این زمینه در استان شده را نادیده گرفت.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه تامین انرژی یکی از چالش های استخراج رمز ارزها(ماینینگ) است اضافه کرد: بانک مرکزی اعتقاد دارد استخراج رمز ارز (ماینینگ) ، یک صنعت است که حجم بزرگ سرمایه گذاری در این حوزه درکشور انجام شده که باید حمایت شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد سه جانبه ای در خصوص صندوق های خطر پذیر و سرمایه گذاری بخش دولتی در استارتاپ ها ادامه داد: ورود دولت به موضوع صندوق های خطر پذیر و سرمایه گذاری در این زمینه مناسب نیست زیرا حضور دولت در این بخش می تواند موجب ایجاد فساد، رانت و به خطر افتادن فعالیت استارتاپ های کوچک باشد.

راهدار عنوان داشت: دولت می تواند با مشارکت در بحث صندوق های خطر پذیر، ساز و کاری ایجاد کند که پشتوانه ای برای فعالیت فعالان اقتصادی در بخش اقتصاد دیجیتال فراهم شود.

وی با اشاره به نوسانات ارزی در بخش اقتصاد تصریح کرد: شرایط ict استان ضرورت پررنگ شدن نقش اتاق در تصمیم سازی ها و تعامل بیشتر با حاکمیت را دو چندان کرده است.

مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز گفت: امسال نمایشگاه الکامپ با کیفیت خوبی در تهران برگزار شد و شاهد حضور خوب استارتاپ ها و فعالان بخش خصوصی در حوزه  IT و ICT بودیم.

وی عنوان داشت: نمایشگاه الکامپ امسال استان فارس نیز در نیمه دوم آذرماه برگزار خواهد شد که تلاش می کنیم در بعد کیفیت و کمیت متناسب و در خور شان این بخش در استان باشد.

سهرابی با اشاره به بحث صندوق های ریسک  پذیر هم گفت: محور فعالیت های این صندوق ها در قالب وام های کم بهره خواهد بود که امیدواریم ساز و کار مناسب برای بهره برداری فعالان اقتصادی پویا در این بخش محقق شود.

سید رضا ساداتی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: ارز دیجیتال و تولید آن یکی از مواردی است که این روزها بسیار زیاد مطرح می شود که به زودی تصمیم هایی در خصوص رمز ارز ها اتخاذ می شود.

وی افزود: اگر ارز دیجیتال و رمز ارزها به عنوان صنعت شناخته شود و جواز تاسیس و پروانه بهره برداری به آنها تعلق خواهد گرفت.

ساداتی بیان کرد: در حال حاضر دو هزار و 480 کسب و کار دارای نماد اعتماد در استان فارس فعال است که این آمار خوبی است.

در این جلسه مهندس سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مباحثی پیرامون آیین نامه حمایت از شرکت های نوپا و طرح نوآفرین ارائه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز