خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه شمال فارس مطرح کرد:

عامل انسانی علت ٧٠ درصد تصادفات/ فارس دارای بیشترین نقاط حادثه خیز در کشور/ بیشتر قربانیان کمتر از ۳۰ سال دارند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۹۲۶

رئیس پلیس راه شمال فارس نقش سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه را در حوادث رانندگی استان تشریح کرد و گفت: بیش از ٧٠ درصد علت تصادف ها، عامل انسانی دارد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی امروز 26 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این استان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری، همواره پذیرای بسیاری از هموطنان از نقاط مختلف کشور است و همین موضوع سبب بالا بودن ترافیک در جاده‌های استان و در نتیجه افزایش تصادفات می‌شود.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال آمار متوفیان ١١ درصد کاهش داشته و جاده‌های نورآباد -گچساران، قائمیه-کازرون، کمربندی شیراز و فیروزآباد-شیراز حادثه خیزترین نقاط استان بوده اند.

سرهنگ دهقانی با بیان این که طبق آمار، فارس در رتبه نخست حوادث ترافیکی قرار دارد، افزود: اگر آمارگیری بر اساس مولفه‌هایی همچون میزان راه، سفر و جمعیت باشد، فارس در رتبه ۱۴ حوادث ترافیکی کشور قرار می‌گیرد.

عامل انسانی علت ٧٠ درصد تصادفات/ فارس دارای بیشترین نقاط حادثه خیز در کشور/ بیشتر قربانیان کمتر از ۳۰ سال دارند

* آغاز تمهیدات ترافیکی در قالب طرح تابستانه از ٣١ خرداد

رئیس پلیس راه شمال فارس به تمهیدات ترافیکی در قالب طرح تابستانه که از ٣١ خرداد آغاز شده است و تا ٣١ شهریور ماه ادامه دارد، اشاره و ابراز امیدواری کرد که تابستان امسال شاهد حوادث کمتری در سطح جاده‌های استان باشیم.

سرهنگ دهقانی  گفت: قرار گرفتن فارس در میان قطب های کشاورزی و ارسال محصولات توسط تریلر‌ها به دیگر استان ها، علت دیگر افزایش ترافیک خودرویی در فارس است.

وی افزود: کنترل ترافیک در جاده‌های فارس در قالب تیم‌های نامحسوس به طور رسمی از امروز آغاز شده و در این طرح ۲۵ دستگاه خودرو گشت وارد جاده‌های استان می‌شوند.

۸ درصد از تصادفات حوزه پلیس راه شمال فارس در کمربندی شیراز

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان این که ۸ درصد از تصادفات حوزه پلیس راه شمال فارس در کمربندی شیراز رخ می‌دهد، افزود: مسئولان، محدوده و مسئولیت ایمنی کمربندی شیراز را مشخص کنند تا آمار زیاد حوادث ترافیکی در آن کاهش یابد.

وی با بیان این که فارس با ۲۱۳ نقطه، بیشترین نقطه حادثه خیز کشور را دارد، افزود: ١٧٠ نقطه آن به تایید راهداری کشور رسیده است.

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بیشتر قربانیان حوادث رانندگی در جاده‌های فارس، کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

سرهنگ دهقانی‌افزود: توجه‌نکردن به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ علل بیشتر تصادف‌های جاده‌ای و شهری است.

وی گفت: برنامه‌های متنوعی از جمله نصب دوربین کنترل سرعت در خیابان‌ها، جاده‌ها و برروی خودرو‌های پلیس اجرا شده است.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه بیشتر تصادف‌ها بین ساعت ۱۶ عصر تا ۲۴ شب رخ می‌دهد که ناشی از خستگی و بی توجهی رانندگان به جلو است، افزود: ۳۸ درصد حوادث به علت بی‌توجهی به جلو، ۲۹ درصد تخطی از سرعت مطمئنه و ۱۱ درصد به علت انحراف به چپ رخ داده و ۲۲ درصد مابقی تخلفات را شامل می‌شود.

سرهنگ دهقانی افزود: از میان کشته شدگان تصادفات، ۵۸ درصد سر صحنه، ۵ درصد هنگام انتقال و ۳۶ درصد در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز