خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی فارس خبر داد:

اجرای طرح‌های مرتع‌داری در 3 میلیون هکتار از عرصه‌های مرتعی فارس

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۹۷۵

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 فقره طرح مرتعداری به مساحت 12 هزار و 460 هکتار تهیه شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاستهای ابلاغی مربوط به طرح های مرتعداری منابع طبیعی استان ، از ابتدای سال جاری تا کنون 11 فقره طرح مرتعداری به مساحت 12 هزار و 460 هکتار تهیه شده است.وی افزود: همچنین در این راستا 13 فقره طرح نیز به مساحت 27 هزار و 795 هکتار مورد بازنگری قرار گرفته که مراحل تهیه،تصویب و ابلاغ آن در حال انجام است . همچنین در این مدت نظارت بر اجرای طرح های مرتعداری به مساحت 26 هزار و 352 هکتار توسط ناظرین بخش نظام مهندسی استان انجام شده است. 

منتصری برآورد ظرفیت مرتع به روش های علمی در ابتدای فصل چرا در طول سال در هر تیپ مرتعی، پیشنهاد زمان ورود و خروج دام و همچنین تعداد دام مجاز سالانه ، برگزاری کلاس های آموزشی- ترویجی جهت افزایش سطح آگاهی بهره برداران در خصوص طرح و جلب مشارکت آنان ، حضور و بازدید حداقل سه بار از عرصه های مرتعداری قبل،حین و بعد از فصل چرا و زمان اجرای پروژه های اصلاحی و احیایی ،گزارش وقوع تخلفات از قبیل بوته کنی،شخم و شیار،قطع درخت و بوته،برداشت غیر مجاز محصولات فرعی و ایجاد حریق به اداره منابع طبیعی شهرستان و بروز رسانی اطلاعات مربوط به وضعیت مجریان طرح های مرتعداری را از وظایف ناظرین طرح های مرتعداری برشمرد.

وی با بیان اینکه انتقال شیوه های نوین بهره‌ برداری و استفاده از دانش بومی بهره برداران ، بهتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی دامداران در بعضی از طرحهای مرتعداری اجرا شده در مقایسه با سایر مراتع از پی آمدهای مثبت تهیه و اجرای طرح های مرتعداری است افزود: اجرای دقیق این طرح ها علاوه بر افزایش پوشش گیاهی ،اصلاح، احیا و تقویت مراتع موجب ارتقاء توان تولیدی مراتع و کاهش عوامل تخریب در عرصه های مرتعی نیز خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به وسعت بیش از هفت میلیون هکتاری عرصه های مرتعی استان افزود:از ابتدای آغاز اجرای طرح های مرتعداری در استان تاکنون برای سه میلیون هکتار از این عرصه ها طرح مرتعداری تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز