خبرگزاری کار ایران

راستگو در دیدار با سرپرست سازمان تامین اجتماعی فارس:

هیچکدام از مسئولان پاسخگوی تاخیر در واریز حقوق کارگران نیستند/بدهی 400 میلیاردی تامین اجتماعی فارس به مراکز درمانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۱۰۳

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس با بیان اینکه میزان بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی استان فارس حدود 400 میلیارد تومان است ، گفت: این مهم مشکلاتی را برای درمان جامعه کارگری مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا ، علی راستگو در دیدار با سرپرست سازمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه ایجاد انسجام و یکدلی در میان اعضا جامعه کارگری استان فارس از نقاط قوت و ارزشمند این تشکیلات بزرگ به شمار می رود، گفت: تمام اعضا و خانواده کارگری استان تصمیماتشان را در کنار یکدیگر اتخاذ می کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه خلا های موجود در سازمان تامین اجتماعی سبب شده که جامعه کارگری استان نتوانند بسیاری از اهدافشان را عملیاتی کنند، افزود: نبود استقلال در میان جامعه کارگری استان بر مشکلات این قشر می افزاید.

راستگو با بیان اینکه به تعویق افتادن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلاتی را برای جامعه کارگری ایجاد کرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی در بعد از انقلاب به مراتب عظیم و گسترده شده است بنابراین این مهم باعث شده که حقوق اعضا و زیر مجموعه های آن به تعویق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه تاخیر سه الی چهار روزه پرداخت حقوق اعضای زیر مجموعه های تامین اجتماعی پیامد مطلوبی ندارد ، ادامه داد: این مهم سبب می شود که مدت زمان تاخیر در پرداخت حقوق اعضا به مراتب افزایش یابد که تداوم این شرایط در نهایت جامعه عظیم کارگری را با مشکل اساسی مواجه می کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس با اشاره به اینکه دخالت بی مورد دولت ها در تامین اجتماعی اجازه پیشرفت به این سازمان را نمی دهد گفت: اگرچه دولت ها بر خصوصی سازی سازی تاکید دارند اما با بررسی این بخش متوجه می شویم که شرکت های دولتی به افرادی واگذار شده که تجربه کافی مدیریت را نداشته است.

به گفته راستگو سازمان تامین اجتماعی کاملا به جامعه کارگری و کارفرمایی تعلق دارد.

وی افزود: اگرچه مقرر شده که سه درصد بیمه بیکاری باید توسط دولت پرداخت شود اما با گذشت 40 سال هنوز این اتفاق در عمل رخ نداده است.

وی با انتقاد از سهم نداشتن کارگران در درآمدهای مالیاتی و نفتی گفت: بیمه شدن بسیاری از افراد از جیب کارگران ظلم بزرگی است که به این جامعه عظیم وارد شده است.

وی خواستار سهیم شدن جامعه کارگری از در آمدهای نفتی و مالیاتی کشور شد و افزود: کارگران جزو معدود اقشاری هستند که به محض گرفتن حقوق هزینه مالیاتشان را می پردازند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی 220 هزار میلیارد تومان است ادامه داد: این در حالیست که دولت هنوز بدهی 30 ساله خود به تامین اجتماعی را تسویه نکرده است.

راستگو با بیان اینکه دولت ها در سال های گذشته نتوانسته اند مشکلات کارگران را کاهش دهند ادامه داد: دولت ها باری را از دوش این قشر زحمتکش بر نداشته اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس ادامه داد: هیچکدام از مسئولان پاسخگوی تاخیر در واریز حقوق کارگران نیستند و این قشر همواره از دیر باز تاکنون مشکلات خود را به دوش دیگران نیانداخته اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز