خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با ایلنا:

تلاش دشمنان برای کشف مسیرهای فروش نفت ایران/ اقدام زنگنه در مخفی نگه داشتن اطلاعات فروش منطقی است/ برخی شرایط کشور را درک نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۷۲

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقدام اخیر صدا وسیما در انتشار اطلاعات حرکت یک نفت‌کش و پهلوگرفتن آن در بندری چینی، اقدامی غیرحرفه‌ای بوده است، افزود: متاسفانه برخی شرایط کشور را درک نمی‌کنند.

 محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه صداوسیما نباید این فیلم را نمایش می‌داد، افزود: این اقدام صداوسیما اقدامی اشتباه و غیرحرفه‌ای بود که در زمان مناسب درباره آن تذکر داده خواهد شد.

 نماینده فسا در مجلس تأکید کرد: همه باید بسیار مراقب باشند که به نام دوست و شفافیت‌بازی و...، کسی به اطلاعات کشور دسترسی دسترسی پیدا نکند. نباید کاری کنیم که برخی  متوجه چگونه دور زدن‌مان در تحریم‌ها شوند.

جمالی نوبندگانی در ادامه سیاست وزرات نفت و شخص بیژن نامدار زنگنه در مخفی نگه داشتن اطلاعات فروش نفت در زمان تحریم را اقدامی صحیح عنوان کرد و گفت: اگر امروز جنگی علیه ما وجود دارد، باید تنها ستاد بحران و ستاد جنگ از برخی اطلاعات آن آگاهی داشته باشند.

نماینده فسا در مجلس افزود: دشمن، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و امریکایی‌ها به دنبال آن هستند که مسیرهای فروش نفت ایران را مشخص کنند تا خریداران نفت ایران را تحت‌فشار قرار دهند و حتی فضا را به گونه‌ای ناامن نشان دهند که ادعا کنند هرکس از ایران نفت بخرد، آن‌ها متوجه آن می‌شوند.

جمالی نوبندگانی در ادامه با اشاره به اینکه فروش نفت و دور زدن تحریم توسط یک تیم از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران کنترل می‌شود، افزود: مردم و رسانه‌ها باید اطمینان کنند؛ نباید انتظار داشته باشیم که در چنین شرایطی، اطلاعات فروش نفت مان در اختیار همگان قرار گیرد  و مثل شرایط عادی همه از همه چیز  و همه جا  باخبر شوند.

با کنترل شدیدتر شاهد بروز بابک زنجانی‌ها نخواهیم بود

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه یکی از عوارض طبیعی دور زدن تحریم‌ها، می‌تواند بروز اتفاقاتی مانند ماجرای بابک زنجانی باشد، خاطرنشان کرد: اما ما می‌توانیم از همین تجربه بابک‌ زنجانی‌ها و اتفاقاتی که رخ داد، استفاده کنیم؛ افزون بر آن باید کنترل و نظارت را افزایش دهیم تا هم تحریم‌ها را دور بزنیم و هم اتفاقی مانند بابک زنجانی رخ ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز