خبرگزاری کار ایران

در دیدار رحیمی با نخست وزیر قطر مطرح شد:

تشکیل‌کمیته مشترک توسعه روابط قطر با استان‌فارس/ تسهیلات ویژه برای صدور روادید به تجار ایرانی/ افزایش پروازهای متقابل شیراز و دوحه

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۵۴۰

استاندار فارس با تاکید بر اینکه ایران امنیت کشورهای منطقه را دارای اهمیت ویژه می‌داند، یادآور شد: گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی پایه های مستحکم تری در تقویت امنیت منطقه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در سفر خود به کشور قطر با شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر دیدار کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در این دیدار با اشاره به مناسبات مشترک تاریخی و فرهنگی و اعتقادی دو کشور در طول تاریخ، روابط ایران و قطر  را راهبردی توصیف کرد.

در این دیدار استاندار فارس ضمن بیان توانمندی های استان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد ارتباطی مناسب و حسنه با کشورهای همسایه از جمله کشور قطر داشته باشد.

به اعتقاد نماینده عالی دولت در استان فارس کشورهای منطقه با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی و اشتراکات منافع قادر به تامین امنیت بوده و نیازی به حضور بیگانگان ندارند.

رحیمی با بیان اینکه ایران همواره به همه تعهدات بین المللی خود پایبند بوده است، تاکید کرد: این پایبندی باید دو سویه باشد و از طرف مقابل نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی  در ادامه بیان کرد روابط اقتصادی دو کشور با درایت مسئولان ایران و قطر در حال پیشرفت است.

استاندار فارس با بیان اینکه  تجار ایرانی نیازمند فضای بیشتری در بنادر کشور قطر هستند، خواهان ایجاد این فضا و همچنین  ایجاد تسهیلات تجارت بین المللی برای تجار ایرانی از سوی قطر شد.

وی خاطرنشان کرد: کشور قطر می‌تواند با در نظر گرفتن راهکارهای جدید از توان نیروهای متخصص و عادی کار در استان فارس استفاده کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر گفت: استان فارس این آمادگی را دارد که به عنوان مقصد دوم پذیرای گردشگران جام جهانی قطر باشد.

وی همچنین پیشنهاد داد:  در راستای توسعه روابط مشترک قطر با استان فارس تشکیل شود و  زمینه تقویت مناسبات در زمینه‌های  صادرات و واردات، حضور  شرکت های پیمانکاری ایرانی در قطر  و سرمایه گذاران قطری در ایران،  تبادل گردشگر، توریسم درمانی ، صادرات مصالح ساختمانی به کشور قطر  را فراهم کند.

استاندار فارس همچنین با اشاره به وسعت و توانمندی‌های استان فارس، ظرفیت های صنعتی، معدنی،کشاورزی، گردشگری و علمی و تحقیقاتی را از جمله این توانمندی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در همه این زمینه‌ها آماده توسعه روابط با کشور قطر هستیم.

وی  با بیان اینکه سابقه تاریخی فارس و وجود آثار برجای مانده از تمدن کهن ایران در این منطقه  و همچنین ۵ اثر ثبت جهانی و بیش از ۳ هزار اثر تاریخی ثبت ملی، یادآور شد:  سالانه تعداد بیشماری از گردشگران کشورهای مختلف وارد این استان می‌شوند.

 رحیمی همچنین نسبت به توسعه روابط در خصوص  جذب گردشگر  و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با کشور قطر اعلام آمادگی کرد. 

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد  گشایش بیشتری در این زمینه ها از طرف کشور قطر باشیم.

شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر نیز در این دیدار ضمن مهم دانستن مباحث مطرح شده از تشکیل کمیته مشترک برای پیگیری موارد مورد توافق دو طرف استقبال کرد و گفت: این کمیته به ریاست وزیر شهرداری ها، کشاورزی و محیط زیست قطر تشکیل می‌شود.

وی همچنین از امادگی کشورش به منظور ایجاد تسهیلات ویژه برای تجار ایرانی و تبادل مباحث فرهنگی و اینکه از امکانات ایران در جام جهانی  ۲۰۲۲ استفاده شود، خبر داد.

نخست وزیر قطر گفت: قطر آماده است از شرکت های پیمانکاری و نیروهای متخصص در پروژه های این کشور استفاده کند.

در این دیدار همچنین مقرر شد پروازهای قطری به شیراز و لار و همچنین پروازهای ایران ایر از شیراز و لار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز