خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری فارس در گفت‌وگو با ایلنا:

کشف 55 میلیارد تومان کالای قاچاق در سه ماه نخست سال جاری در فارس/ معارفه فرمانداران پاسارگاد و سروستان هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۵۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به میزان کشف کالای قاچاق در سه ماه نخست سال جاری در استان فارس گفت: میزان کشف کالای قاچاق در سه ماه نخست سال 98 حدود 55 میلیارد تومان بوده است.

سید احمد احمدی زاده در گفت و گو با ایلنا، ضمن گرامیداشت 12 تیر ماه سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مقام معظم رهبری در راستای تشکیل یک ستاد قانونی دستور تاسیس ستاد نهاد عالی نزدیک به دولت را صادر کردند که این ستاد بتواند بر وضع قاچاق کشور نظارت لازم را اعمال کند.

وی با بیان اینکه 24 دستگاه عضو ستاد مذکور هستند، افزود: استانداران هر استان ریاست کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هر استان هستند، بطوری که کارگروه های متعددی زیر مجموعه های این کمیسیون فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: همزمان با بزرگداشت روز مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برگزاری جلسات کمیسیون ها در استان وظایف دستگاه های مختلف را مشخص کردیم. احمدی زاده با اشاره به اینکه طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا به دستگاه ها ابلاغ شده است، ادامه داد: طبق این دستگاه ها موظف شدند که هر سه ماه گزارشات خود را به مجموعه استانداری ارائه دهند تا در ادامه به ارزیابی و نظارت آن بپردازیم.

معاون سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه در سال 92 حدود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است، افزود: با تلاش های انجام شده و با تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاست های دولت توانستیم این میزان را به صورت محسوس کاهش دهیم بطوری که میزان واردات کالای قاچاق در سال 96 به 12 میلیارد و شششصد میلیون دلار کاهش یافت. به گفته وی، میزان واردات کالای قاچاق به کشور با کاهش چشمگیر به مبلغی بالغ بر 10 میلیارد دلار رسید.

وی با بیان اینکه لوازم آرایشی بهداشتی، ساک، کفش، لوازم صوتی و تصویری جزو کالاهای قاچاق اولویت داری هستند که از کشورهای دیگر وارد ایران می شوند، افزود: میزان کشفیات کالای قاچاق در استان فارس در سال 97 نسبت به سال 96، 50 درصد افزایش داشته است گفت: میزان کشف کالای قاچاق در فارس در سال 96 و 97 به ترتیب  241 و 330میلیارد تومان بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت:  در حوزه دادگاه انقلاب نیز از مجموع ۷۴ پرونده تشکیل شد به ارزش 5/5 میلیارد ریال، ۷۳ پرونده به صدور رای منتهی شده است.

فرماندار سروستان شنبه هفته آینده معارفه می شود

احمدی زاده افزود: آقایان فلاحی و پورزارعی به ترتیب به عنوان فرمانداران شهرستان پاسارگاد و شهرستان سروستان هفته آینده معارفه می شوند.

معاون سیاسی استانداری فارس تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تغییرات در مجموعه استانداری و فرمانداران شهرستان‌های تنها بر اساس ضرورت انجام می‌شود.

احمدی زاده با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی نیازمند فراهم بودن زیر ساخت ها است، ادامه داد: اگرچه قانون برگزاری انتخابات به موافقت شورای نگهبان موکول شده است اما برگزاری انتخابات الکترونیک در استان فارس هنوز مشخص نیست، چرا که در تلاشیم در صورت امکان و موافقت در دو الی سه شهرستان انتخابات آتی را به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز