خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اورژانس هوایی راهکاری مناسب برای سرعت در پیوند اعضا

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۰۷

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همکاری اورژانس هوایی برای انتقال عضو به مراکز پیوند اعضا را یک پیشرفت بزرگ در کشور عنوان کرد و گفت: با همکاری اورژانس هوایی در انتقال اعضا به مراکز پیوند، گام موثری در موفقیت تیم پیوند اعضای کشور برداشته شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز علی بهادر بیان کرد: شبکه اهدای عضو جنوب کشور شامل استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، یزد و اصفهان بود و زمانی که مورد مرگ مغزی در این استان ها گزارش می شد، اعضای اهدایی بیشتر با اتومبیل به شیراز منتقل می شد.

رییس دانشگاه اضافه کرد: در آغاز فعالیت تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعضای مرگ مغزی از شهرها و استان های دیگر با اتومبیل های استیجاری و یا آمبولانس به شیراز منتقل می شد، که بعدها با تلاش و هماهنگی با سازمان هواپیمایی،کار انتقال اعضای اهدایی فرد دچار مرگ مغزی به صورت هوایی انجام می‌شود.

بهادر با تاکید براینکه با همکاری اورژانس هوایی و انتقال سریع اعضا به مراکز پیوند، گام موثری در پیوند عضو برداشته شده است، افزود: به هر اندازه که بتوانیم اعضای فرد دچار مرگ مغزی را در کم ترین زمان به دست تیم پیوند اعضا برسانیم،  درصد نتایج پیوند عضو موفقیت آمیز تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در بسیاری از کشورها، بالگردهای ویژه ای برای انتقال اعضای مرگ مغزی وجود دارد که امیدواریم این موضوع در ایران نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به دستاوردهای تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سه ماه نخست امسال، 145 پیوند کبد، 99 پیوند کلیه، 4 پیوند روده، یک پیوند قلب و 2 پیوند پانکراس توسط تیم پیوند این دانشگاه در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز انجام شده که برای ایرانیان افتخار بزرگی به شمار می رود.

این عضو تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز یاداور شد: علیرغم آمار بالای بیماران مرگ مغزی ناشی از تصادفات، تعداد بیماران نیازمند اهدای عضو بیش از تعداد بیماران مرگ مغزی است که امیدواریم فرهنگ اهدای عضو در تمام اقشار نهادینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز