خبرگزاری کار ایران

همتی مطرح کرد:

شناسایی 321 هزار نفر مبتلا به فشار خون در فارس

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۵۵۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به طرح ملی کنترل فشار خون در ایستگاه های ثابت و سیار در استان گفت: این طرح از ٢٧ اردیبهشت همگام با اجرای این مهم در سایر دانشگاه های علوم پزشکی در ٢٠٠ پایگاه راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا عبدالرسول همتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت هدف در این طرح گروه سنی بالای ٣٠ سال بود، افراد باردار و بیماران کلیوی بودند، خاطرنشان کرد: 50 درصد از جمعیت بالای ٣٠ استان حدود دو میلیون و ٢٠٠ هزار نفر تخمین زده شدند که تاکنون فشارخون یک میلیون و ٥٤٤ هزار نفر از گرفته شده است.

همتی افزود: در واقع 140 درصد جمعیت هدف استان در این طرح شرکت کرده اند که 22 درصد شیوع فشار خون دارند. 

همتی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ٤٨٠ هزار بیمار مبتلا به فشار خون در فارس داشته باشیم؛ تصریح کرد: تاکنون ٣٢١ هزار نفر مبتلا به فشار خون در استان شناسایی شده اند که در کشور فارس به لحاظ شناسایی اول است.

وی توصیه کرد: افرادی که هنوز به پایگاه های پیش بینی شده مراجعه نکرده اند هرچه سریعتر با حضور در این پایگاه ها از سلامتی فشار خون خود مطلع شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با بیان اینکه  در طرح ملی کنترل فشارخون  بیش از آمار به دنبال کیفیت هستیم؛ ابراز کرد: از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری که هدف بود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فشارخون خود را ثبت کردند  و دنبال این هستیم که به پزشک خانواده مراجعه و دوباره فشار خون آنها اندازه گیری شود و اگر اثبات شد تحت درمان قرا  بگیرند 

به گفته همتی کارکرد دستگاه های فشار خون با ضریب بالای اطمینان ۹۰ درصد است و 60 درصد افرادی که توسط ایستگاه ها فشار خون آنها گرفته شد، آقایان بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز