خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی فارس خبر داد:

دستگیری متخلفان قطع درخت در اراضی ملی فارس

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۷۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی فارس و همکاری دستگاه قضایی متخلفان و متجاوزان قطع درختان جنگلی در اراضی ملی شهرستانهای کازرون و سپیدان استان فارس دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس شهرام منتصری با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی این شهرستانها حین گشت و مراقبت در حوزه استحفاظی خود متوجه حضور متخلفان قطع درخت و خودروهای مشکوک به حمل هیزم قاچاق در این عرصه ها شدند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی و گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط در این مناطق بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند که مشاهده شد افراد سودجو با استفاده از اره‌ برقی و سایر ادوات قطع درخت مشغول قتل عام درختان جنگلی هستند. 
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: متخلفان در بخش‌هایی از مناطق جنگلی هرایجان شهرستان سپیدان و نیز بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون اقدام به قطع درخت ، جاسازی و استتار آن در درون خودروها کرده و قصد جابجایی این محموله ها به خارج از منطقه را داشتند که با هوشیاری و حضور به موقع ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی ونیز اطلاع رسانی به موقع اهالی شناسایی و بازداشت شدند . 
 
منتصری با اشاره به کشف میزان قابل توجه چوب و هیزم جنگلی از این متخلفان افزود:در این رابطه متخلفان بازداشت و ادوات قطع درخت و ابزار آلات مکشوفه از آنها توقیف شد.
 
وی افزود: در این راستا پرونده حقوقی برای متخلفان تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گزارشات مردم در شناسایی و دستگیری متخلفان را بسیار تاثیر گذار خواند وگفت:همکاری مردم محلی در این زمینه موجب جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و متخلفان اراضی ملی خواهد شد.
 
منتصری ضمن هشدار جدی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان قطع درختان جنگلی تصریح کرد: بر اساس ماده ٤٢ طقانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع ، متخلفان قطع درخت در عرصه های منابع طبیعی علاوه بر جریمه نقدی به حبس تادیبی تا شش ماه نیز محکوم خواهند شد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حفاظت از عرصه های ملی و انفال را وظیفه‌ای همگانی دانست و از حامیان و مردم طبیعت دوست استان خواست برای جلوگیری از تخریب عرصه های ملی و نیز عدم سوء استفاده از این عرصه ها درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی ، مراتب را از طریق شماره رایگان ١٥٠٤ گزارش دهن
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز