خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

فاصله شیراز به کرمان 35 کیلومتر کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۹۷۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از اجرایی شدن محور جدیدی حدفاصل شیراز به کرمان خبر داد و گفت: حدود 40 کیلومتر از این مسیر جدید احداث شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس  فیروز تکاور در حاشیه بازدید از کارگاه احداث محور جدید شیراز-کرمان، گفت: محور جدید شیراز به کرمان از مسیر شهرهای نی‌ریز، استهبان و خرامه عبور می‌کند.

او با اشاره به اینکه طول کل مسیر 108 کیلومتر است، گفت: حدود چهل کیلومتر از این مسیر را احداث کرده‌ایم که 36 کیلومتر آن آسفالت شده و 4 کیلومتر باقیمانده نیز در صورت تامین قیر طی یکماه آینده آسفالت می‌شود.

تکاور خاطرنشان کرد: مطالعات 30 کیلومتر از کل 68 کیلومتر باقی مانده نیز کامل شده است و سعی می کنیم همزمان با بهره برداری از 40 کیلومتر قطعه جدید، قطعه دوم را شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه قطعه سوم این جاده، در دست مطالعه است، گفت: انتهای این محور به بزرگراه استهبان نیریز متصل خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این محور جدید هیچ نقطه پرخطری ندارد و کاملا ایمن طراحی و احداث شده است.

تکاور همچنین گفت: جاده جدید شیراز – کرمان به دلیل عبور از حاشیه دریاچه بختگان، مسیری توریستی است و می‌تواند بستری برای توسعه گردشگری و اشتغال باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: احداث این محور شهر خرامه را از بن بست خارج کرده و یک مسیر جدید ترانزیت شرق به غرب فارس را ایجاد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز