خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری در شیراز

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۹۶

تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری ما بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری فارس و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت مهد تجارت گستران عطار منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،این تفاهم نامه با هدف تاسیس کارخانه نوآوری با ماموریت جذب شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها  و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات به امضا نمایندگان طرف‌های مذکور رسیده و مقرر است در محل کارخانجات مخابراتی ایران (آی.تی.ام.سی) راه اندازی شود.

عنایت الله رحیمی در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه و در دیدار با طرفین این تفاهم نامه به پتانسیل ها و سوابق استان فارس در زمینه آی.تی، آی تی.ام.سی،صنایع الکترونیک و فعالیت دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی در این زمینه ، عنوان کرد: وجود این توانمندی ها به معنای این است که باید با حرکتی رو به جلو و پرشتاب به سمت توسعه این حوزه حرکت کنیم.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان فارس زمینه فعالیت نخبگان و تحصیل کردگان را فراهم خواهد کرد،اقداماتی از این قبیل را مانعی جدی در مقابل خروج و مهاجرت نخبگان از کشور دانست و عنوان کرد: بی تردید نخبگان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند که تقویت آنها و زمینه سازی برای به کاری از توانمندی آنها حائز اهمیت است.

رحیمی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از مشکلات مجموعه آی. تی . ام. سی با رایزنی و همکاری رفع شده است ابراز امیدواری کرد راه اندازی کارخانه نوآوری در این مجموعه موجب رونق بیشتر آن شود.

 در این جلسه سید ستار هاشمی،سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات،اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محمد جعفر صدیق دامغانی زاده مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز