خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

توانایی و شایستگی باید مبنا و شاخص انتخاب مدیران باشد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۷۰

استاندار فارس گفت: توانایی و شایستگی باید مبنا و شاخص انتخاب مدیران باشد و در مرحله بعد دست پاکی و چشم پاکی و همراهی با دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان‌فارس با بیان اینکه انتصاب مدیران در آموزش و پرورش باید بر مبنای خردجمعی و توجه به نظرات نخبگان، تشکل‌های صنفی، فرهنگی و سیاسی باشد، اظهار داشت: قومیت ملاک انتصاب مدیران و تصمیم گیری نیست.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تنوع فرهنگی و قومی دارای ارزش است و باید از جنبه‌های مثبت این ظرفیت به خوبی استفاده شود، ادامه داد: نباید به قومیت به عنوان عامل جدایی و برتری نگاه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خشنودی از مطرح شدن مطالبات فرهنگیان توسط انجمن اسلامی معلمان، گفت: وقتی جامعه به صورت توده ای باشد، پیگیری ها به نتیجه مشخصی منتهی نمی شود، اما در شرایطی که جامعه متشکل بوده و مجموعه های مدنی و احزاب قانونی مطالبات خود را مطرح و پیگیری کنند می توانیم به رشد و توسعه دست پیدا کنیم.

استاندار فارس تصریح کرد: یکی از شاخصه های جامعه مدنی و پیشرفته در امور سیاسی این است که رای و نظر مردم دارای اهمیت زیادی است و تشکل های مردم نهاد توسعه پیدا می کنند.

رحیمی افزود: انجمن اسلامی معلمان که دارای یک هزار و 800 عضو در استان فارس و حدود 13 هزار عضو در سطح کشور است شامل افرادی اندیشمند است که در فرهنگ جامعه و جهت گیری آموزش و پرورش موثر هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: در انتخابات هر چه مردم تصمیم بگیرند، خوب است و در بحث اجرا، ما تلاش و تاکیدمان عمل به مر قانون است و متخلفان را مواخذه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: افراد هیچ تفاوتی برای ما ندارند و همه کاندیداهایی که از مجاری قانونی وارد انتخابات شوند، محترم هستند.

استاندار فارس با بیان این که آموزش و پرورش در بسیج افکارعمومی و بالابردن مشارکت مردم و همچنین در اجرای انتخابات خیلی مهم است، تصریح کرد: در انتخابات گذشته هم تکیه زیادی به فرهنگیان وجود داشت و بار زیادی از برگزاری انتخابات بر عهده آنان قرار گرفت.

رحیمی افزود: امیدواریم همچنان که خواست امام راحل(ره) بود با توجه بیشتر و تقویت آموزش و پرورش، جامعه اصلاح شده به رشد مناسب خود برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز