خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تعطیلی 50 درصد مغازه‌های مصالح فروشی شیراز از سال 95 تاکنون/ روی آوردن برخی فعالان رسته عایق رطوبتی در شیراز به دستفروشی/افزایش 60 درصدی قیمت گچ نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۷۸

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز با بیان اینکه بسیارى از فعالان مصالح ساختمانى شیراز بیکار شده‌اند، افزود: نیمى از فعالان رسته عایق رطوبتى به مشاغل کاذب روى آورده‌اند و برای امرار و معاش و گذران امور خانواده مشاغلى مانند بار فروشى و دست فروشى میوه را انجام مى دهند.

پرویز حسین‌پور در گفت‌و گو با ایلنا با بیان اینکه بازار مصالح ساختمانى شیراز نسبت به سال گذشته هیچ رونقى نداشته است، افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانى در شیراز سبب شده کار براى فعالان این صنف دشوار شود، به‌طورى که قیمت محصولاتى مانند گچ کازرون به صورت هیجانى افزایش یافته است و گرانى این محصول نارضایتى مردم را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز گفت: زمانى که ساختمان‌سازى در شیراز رونق داشت اوضاع صنف مصالح ساختمانى خوب و مناسب بود، اما در چند سال گذشته تاکنون 60 درصد از 900 عضو فعال اتحادیه مصالح ساختمانى به دلایل متعدد از ادامه فعالیت صرف نظر کرده و پروانه خود را باطل کرده‌اند.

وى با اشاره به اینکه قیمت سیمان در سال جارى با افزایش 10 درصدى مواجه بوده است، ادامه داد: صحبت‌هایى مبنى بر گرانى و افزایش 30 درصدى قیمت این محصول در محافل گوناگون عنوان مى‌شود این در حالى است که قیمت سیمان از تنى 180 هزار تومان به 240 هزار تومان رسیده است.

وى با بیان اینکه رکود در ساخت و ساز باعث شده که بازار مصالح ساختمانى شیراز با کسادى بى سابقه‌اى مواجه شود، بیان کرد: این مهم در سال 97 سبب تعطیلى 25 درصد از واحدهاى فروش مصالح ساختمانى در شیراز شده و این در حالى است که از سال 95 تاکنون به دلایل متفاوتى مانند رکود در صنعت ساختمان، حدود 50 درصد از فعالان این صنف مغازه‌هاى خود را تعطیل کرده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز با اشاره به اینکه مصالح ساختمانى یکى از فاکتورهاى گرانى مسکن به شمار مى رود، تصریح کرد: مسایل زیادى دست به دست هم داده که قیمت ساختمان در شهر شیراز افزایش پیدا کند.

وى با بیان اینکه قیمت گچ نسبت به سال گذشته 60 درصد گران شده است، خاطر نشان کرد:برای رفع این بحران مکاتبات زیادى را با سازمان صمت استان انجام دادیم اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخى از سوى این سازمان به ما اعلام نشده است.

حسین پور با بیان اینکه قیمت ماسه هم با افزایش 100 درصدى در سال جارى مواجه شده، ادامه داد: نابسامانى‌هاى موجود در بازار تنها عامل گرانى مصالح ساختمانى محسوب مى‌شود، چرا که محصولاتى مانند سیمان، گچ، ماسه و .... هیچ ارتباطى با ارز و نرخ دلار ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز خاطر نشان کرد: قیمت یک کامیون ماسه حدود 140 هزار تومان بود اما در حال حاضر قیمت این محصول 350 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز