خبرگزاری کار ایران

رجبی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

نیاز به آزادی بیان و بعد از بیان داریم/ مبانی مذاکره با آمریکا فراهم نیست/ حریم مجلس بایدحفظ شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۵۴

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه مردم باید اجازه داشته باشند که صحبتها‌ی‌شان را آزادانه مطرح کنند، گفت: در این شرایط نیاز به آزادی بیان و بعد از بیان داریم تا مسئولان بتوانند با استفاده از نظرات مردم تصمیمات مناسب را اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا، فرج الله رجبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیازمند گفت وگوی ملی هستیم و باید اجازه داد این گفت و گو در همه سطوح انجام شود، گفت: باید در رابطه با مسائل مملکت به امر گفت‌وگو و تولید محتوا پرداخت.

عضو فراکسیون امید بیان کرد: طبیعی است زمانی که با کمبود عِده و عُده وارد یک ماجرا شویم، صرفا در حد بازدارندگی می‌توان عمل کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بی شک مجلس هم در افزایش نرخ دلار از  ٤ هزار تومان به ١٢ هزار تومان نقش دارد، گفت: اگر سفره مردم کوچک می‌شود بخشی از آن هم به مجلس بر می‌گردد اما مجلس هم محدودیت‌ها و کاستی‌هایی دارد و طبیعی است که در شرایط فعلی آنگونه که باید عمل نکند . 

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه باید حریم مجلس به عنوان تنها ویترین دموکراسی کشور حفظ شود، ادامه داد: باید پذیرفت که هر حوزه‌ای تخصص خود را می‌طلبد و اهل فن باید وارد شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه امروز ده‌ها همایش حجاب برگزار می‌شود و محجبه‌ها را نشانده و برای‌شان همایش برگزار می‌کنند اما تا فریادها تولید محتوایی نداشته باشند، این همایش‌ها به جایی نمی‌رسند.

عضو فراکسیون امید در ادامه به موضوع اف. ای. تی. اف اشاره کرد و افزود: بی‌شک پذیرش یا عدم‌ پذیرش FATF تبعاتی برای کشور خواهد داشت که نیاز است به جای فرافکنی مسئولیت آن را بپذیریم.

وی با بیان اینکه رؤسای جمهور روسیه و چین رسما به رئیس جمهور جهموری اسلامی ایران اعلام کردند که اگر این لایحه پذیرفته نشود با ما همکاری نخواهند کرد، ادامه داد:  این لایحه بر مبنای تشخیص در دستور کار قرار گرفته و فضاسازی در این خصوص مشکلاتی ایجاد کرده است.

رجبی خاطر نشان کرد: برجام اتفاق افتاد اما جامعه ما نفهمید که بالاخره خدمت بود یا نه؟ چون عادت به پایین آوردن اقدامات کرده‌ایم و این عادت سمی برای مملکت است . 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تصمیمی کارشناسی شده گرفته شود و با آرامش به جامعه القا شود قطعا نتیجه‌بخش خواهد بود و باید با گفت‌وگوی ملی این چالش را حل کرد و نه اینکه جامعه را به دو شقه تبدیل کنیم؛ چرا که این کار تنها به سرمایه اجتماعی لطمه می‌زند و بی اعتمادی مردم را به دنبال دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه نگران سرمایه اجتماعی از دست رفته هستیم که باید برگردد، افزود: در هر حوزه‌ای اهل فن آن باید بتوانند به راحتی صحبت کنند . 

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه نماینده نباید از حرف زدن بترسد، افزود: اگر نماینده‌ای از صحبت در خصوص مسائل موظف خود ترسید یعنی وظیفه وکالت و امانتداری خود را انجام نداده است.

رجبی همچنین با بیان اینکه مذاکره با آمریکا معنی ندارد، چرا که مذاکره مبانی می‌خواهد که در حال حاضر شرایط آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دنیای امروز سیاه و سفید  نیست و منافع ما تعریف می‌کند که سیاه و سفید چه چیزهایی است . 

عضو کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: برخی از دوستان استراتژیک ما تعهدات خود را انجام نداده‌اند و به روی خودمان هم نمی‌آوردیم، در حالی‌که باید در یک طیف خاکستری با دنیا روبه‌رو شویم و این مسئله را در خودمان حل کنیم . 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به صدور حکم قضایی پرونده مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز گفت: اگرچه این پرونده در کمیسیون اصل ٩٠ در دست بررسی است اما از مسئولان قضایی استان می‌خواهیم که شرایط زندان برای این عضو شورا به عنوان نماینده مردم محترمانه و در بند سبز باشد و همچنین پیگیر عفو وی از سوی مسئولان قضایی کشور خواهیم بود.

به گفته وی در شرایط فعلی مردم  را در یک دوراهی قرار داده ایم .

رجبی با اشاره به اینکه مجلس با کاستی ها و محدودیت هایی مواجه است بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس نباید برای اظهار نظرهایی که انجام می دهد، هزینه بدهد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس در جریان خیلی از مسایل قرار نمی گیرند گفت: این در حالیست که بعضی ها عنوان می کنند که بعضی از موارد در حوزه مسئولیتی نمایندگان نیست اما مجلس در تلاش است تا از ابزارهایی که در اختیار دارد به بعضی موارد ورود پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز