خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در مجلس:

دلالی، واسطه بازی و سوداگری تولید را تحت الشعاع خود کرده است/رونق تولید با نظام بانکی موجود امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۲۹۵

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه دلالی، واسطه بازی و سوداگری به شدت تولید را در استان و کشور تحت الشعاع خود قرار داده است، ادامه داد: این مهم سبب شده که مشکلات تولید کنندگان واقعی حل نشود.

به گزارش ایلنا، علی اکبری در جلسه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با بیان اینکه بعضی از مشکلات را می توان در داخل استان حل و مرتفع کرد، گفت: دو الی سه گرفتاری اساسی در بخش تولید وجود دارد که فعالان این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: افرادی که به صورت غیر قانونی در تولید کار می کنند  فعالیت آن ها نسبت به افرادی که به صورت قانونی فعالیت می کنند به مراتب راحت تر و کم هزینه تر است.

اکبری در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه استان فارس در سال های 95 الی 96 جزء خشکسال ترین و در سال های 97 الی 98 جزء پر آب ترین سال ها در پنجاه سال گذشته بوده است در نتیجه این مهم بیانگر این است که تغییرات اقلیم به صورت جد در حال رخ دادن است.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی که در حال رخ دادن است مدیریت نکردن موضوع آب و تولید سبب شده که با مشکلات عدیده ای مواجه شویم. اکبری خاطر نشان کرد: اگرچه دولت مصمم بر احیا مجدد وزارت بازرگانی است اما اعضا کمیسیون کشاورزی مجلس مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند چرا که بنده معتقدم اختیارات بخش تولید باید در یک بخش متمرکز  باشد تا بتواند در تمام موارد پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه رونق تولید با نظام بانکی موجود امکان پذیر نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع حذف ربح مرکب سه بار در مجلس مطرح شد اما این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: روزانه تعداد زیادی افراد که به دلایل متفاوت از بانک ها تسهیلات اخذ کرده و نتوانسته اند پرداخت کنند به ما مراجعه  می کنند که این مهم باعث ایجاد چرخه باطل در این بخش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز