خبرگزاری کار ایران

مشاهده دسته‌هایی از ملخ صحرایی در کازرون

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۱۴۶

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون در استان فارس از مشاهده دسته‌هایی از ملخ صحرایی در مزارع و باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی فارس، حمید رشیدی گفت: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه مهاجم به مزارع کشاورزی، ۸ تیم پایش تشکیل شده است.

وی با تاکید براینکه در خصوص مبارزه با هجوم ملخ هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، از کشاورزان، دامداران و زنبورداران خواست که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ ها، به مراتع و علف زار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود در اسرع وقت اطلاع دهند . 

رشیدی با تاکید بر لزوم آماده به کار بودن امکانات و لوازم مورد نیاز سمپاشی از جمله تراکتور‌ها و سمپاش‌ها از بهره‌برداران بخش کشاورزی درخواست کرد هرگونه عملیات سمپاشی علیه آفت را فقط با کسب نظر کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند . 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: اطلاع رسانی لازم به دهیاران و کشاورزان در خصوص هجوم ملخ‌های دریایی (صحرایی) به شهرستان کازرون انجام شده و با بررسی تیم‌های پایش و ردیابی، اولین نمونه از این ملخ‌ها دیروز بعد از ظهر در روستا‌های زوالی و امر آباد این شهرستان مشاهده شد . 

رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر تنها عملیات رصد و پایش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به محض اطلاع از افزایش و ورود آن‌ها به فاز تهاجمی عملیات سمپاشی آغاز خواهد شد، اضافه کرد: از کشاورزان شهرستان کازرون در خواست می‌شود در این مدت همکاری لازم را با تیم‌های پایش این مدیریت انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز