خبرگزاری کار ایران

حسینی خواستار شد؛

دعوت از افراد بالای ۳۰ سال برای ثبت اطلاعات در سامانه بسیج ملی کنترل فشارخون

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۷۶

رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افراد بالای ۳۰ سال در استان فارس دعوت کرد تا با ثبت اطلاعات مربوط به فشارخون خود در سامانه خوداظهاری این بسیج ملی، زمینه پیگیری کارشناسان سلامت برای ارائه مراقبت های تکمیلی را فراهم سازند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سید روح الله حسینی با اشاره به آغاز مرحله اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در استان فارس، همگام با سراسر کشور، گفت: یکی از بخش های پیش بینی شده برای این بسیج ملی، ثبت آنلاین اطلاعات افراد گروه هدف، در سامانه خوداظهاری است.

وی افزود: علاقه مندان به شرکت در این اقدام ملی می توانند به نشانی اینترنتی www.salamat.gov.ir مراجعه کرده و ضمن ارائه کدملی خود، اطلاعاتی نظیر میزان فشارخون و سابقه خانوادگی این بیماری را ثبت کنند.

حسینی ادامه داد: با ثبت اطلاعات در این سامانه، وضعیت سلامت هر فرد به او نمایش داده می شود و از سویی دیگر، کارشناسان سلامت می توانند با دسترسی به این اطلاعات، افراد در معرض خطر ابتلا به پرفشاری خون را تحت مراقبت و پیگیری لازم قرار دهند.

رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این بسیج ملی از بیست و هفتم اردیبهشت در سراسر کشور آغاز شده، گفت: با توجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، فاز نخست این بسیج ملی تا شانزدهم خرداد، به اقدامات اطلاع رسانی به مردم و گروه های هدف اختصاص یافته است و در مرحله دوم که از هفدهم خرداد آغاز می شود و تا پانزدهم تیر ادامه دارد، کار غربالگری افراد بالای ۳۰ سال در مراکز ارائه خدمات سلامت، بیمارستان ها و پایگاه های سیار انجام می گیرد.

وی گروه هدف این بسیج ملی را افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی اعلام کرد.

حسینی ضمن تاکید بر اهمیت نقش مردم در ارتقای سلامت خود، از همه مردم استان فارس دعوت کرد تا با مشارکت در این بسیج همگانی، ضمن تضمین سلامت خود، از بار ابتلا به بیماری های غیرواگیر و پیامدهای ناگوار ناشی از این بیماری ها بکاهند.

رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند به پایگاه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی www.sums.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز