خبرگزاری کار ایران

امیری خبر داد:

اختصاص ۵۵ میلیارد ریال برای مرمت و حفظ بناهای تاریخی فارس

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۵۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس از انجام ۱۱۴ قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: اعتباری نزدیک به ۵۵ میلیارد ریال برای این امر اختصاص داده شد.

به گزارش ایلنا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری با بیان ضرورت حفظ و احیای آثار تاریخی اظهار داشت: استان پهناور فارس دارای 2 هزار و 985 اثر ثبت شده ملی و 12 اثر ثبت جهانی است که مرمت و حفاظت از این آثار مستلزم همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی است.

وی گفت: با توجه به اعتبارت تخصیص داده شده در سال گذشته، تعداد 76 قرارداد مرمتی با اعتبار 45 میلیارد ریال و 38 پروژه مطالعات فنی- پژوهشی با اعتبار10 میلیارد ریال در استان فارس اجرا شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس افزود: شاخص‌ترین بناهای مرمت شده مسجد جامع عتیق، ارگ کریم خانی، عمارت دیوان خانه، عمارت هفت تنان، قلعه ایزدخواست، باغ جهانی ارم، باغ عفیف آباد و آرامگاه آبش خاتون است. 

 امیری تصریح کرد: بناهای تاریخی به علت فرسودگی‌های ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت هستند  و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی‌شود، بلکه برحسب ضرورت اقدامات مرمتی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز