خبرگزاری کار ایران

بوستانی خبر داد:

توزیع ۵۰۰ آبگرمکن خورشیدی در بین جنگل‌ نشینان فارس

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۰۶

مدیرکل منابع طبیعی فارس از توزیع ۵۰۰ آبگرمکن خورشیدی در بین جنگل نشینان این استان در راستای حفاظت از ذخایر ژنتیکی و جنگلی خبر داد.

​به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری فارسمهرزاد بوستانی گفت: درراستای حفاظت از ذخایر ژنتیکی و جنگلی استان فارس تاکنون تعداد 500 آبگرمکن خورشیدی در بین روستاییان ساکن در مناطق جنگلی استان توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از جنگل‌ها در بین مردم، طرح جایگزینی سوخت‌های نفتی و گازی به جای هیزم جنگلی و نیز آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق جنگلی استان که از سال 90 تاکنون اجرا شده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای تهیه این تعداد آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

بوستانی هدف از این اقدام را ارتقاء ضریب حفاظتی عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی عنوان کرد و افزود: از ابتدای توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در استان تا کنون تعداد 500 آبگرمکن در اختیار روستاییان حاشیه عرصه‌های جنگلی قرار گرفته است که از این تعداد 142 دستگاه با همکاری سازمان جنگل‌ها و توسط وزارت دفاع در شهرستان‌ها و تعداد 102 دستگاه نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان در منطقه مشایخ از توابع روستای ممسنی توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس در ادامه یاد آور شد: تعداد 256 دستگاه آبگرمکن دیگر نیز طی هفت سال اخیر در شهرستان‌های شیراز (کوهمرهسرخی)، کازرون، مرودشت، سپیدان، ممسنی، رستم، خرامه، خرمبید، فیروزآباد، ارسنجان، جهرم، سروستان، بوانات، اقلید و پاسارگاد نصب و راه‌اندازی شده است.

وی هزینه خرید و نصب آبگرمکن‌های توزیع شده را حدود سه میلیون و 800 هزار تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ تنها 500 هزار تومان را جنگل نشینان جهت نصب، لوله‌کشی و راه‌اندازی پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به عموم مردم به خصوص بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی، مرتعداران و دامداران جنگل‌نشین و نیز با همکاری و حمایت سازمان جنگل‌ها و وزارت دفاع و با هدف جلوگیری از قطع و بوته کنی بی‌رویه درختان و جنگل‌های منطقه و پوشش گیاهی در ارتفاعات و محدوده های مرتعی درغالب طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی فارس اظهار داشت: برای اجرای کامل توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در دیگر مناطق جنگلی استان نیاز به بیش از 5 هزار دستگاه آبگرمکن خورشیدی است تا همه روستا‌های جنگلی استان به این سیستم پاک و بدون آلاینده مجهز شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز