خبرگزاری کار ایران

عبدالکریم نباتی خبر داد:

افزایش 36 و نیم درصدی حداقل حقوق مستمری‌بگیران

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۲۵

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان افزایش حداقلی سی و شش و نیم درصدی دستمزد برای مستمری بگیران ادامه داد: با افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال‌جاری اگر سال گذشته یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافتی خالص مستمری‌بگیران بود با این درصد یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود که با حق اولاد و مسکن به دو میلیون‌تومان می‌رسد.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم نباتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از خدمات غیرحضوری شامل دریافت سوابق بیمه، خدمات درمانی، دفترچه الکترونیکی، غرامت دریافت بیمه، بازرسی از کارگاه‌ها و فیش حقوقی برای ضمانت است؛ تصریح کرد: همچنین در بخش کارفرمایان از جمعیت 73 هزار نفری کارفرمایان، 97 درصد به صورت غیر حضوری حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

نباتی افزود: همچنین درخواست برقراری مستمری برای بیمه‌شدگانی که شرایط بازنشستگی دارنداز طریق سامانه قابل بررسی است و همچنین مبلغ بازنشستگی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از۱۳۲ هزار متر مربع پرونده بایگانی بیمه تامین اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد، یادآور شد: همچنین۵۰۰ نفر درگیر بایگانی پرونده دستی هستند که با الکترونیک شدن؛ این فضا و نیرو را می توان درجای دیگر به کار گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به رونمایی از سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی گفت: با راه‌اندازی این سامانه 65 خدمات الکترونیکی و غیرحضوری برای کارفرمایان، بیمه شده‌ها و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود.

نباتی ادامه داد: برای مستمری‌بگیرانی که دستمزد آنها بیشتر از حداقل است با افزایش 13 درصدی حقوق به اضافه 261 هزار تومان خواهد بود.

به گفته وی اعمال افزایش حقوق مستمری‌‌بگیران از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری است و در صورت تأمین منابع از خردادماه پرداخت برای مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی فارس با اشاره به حمایت سازمان تامین اجتماعی از تولید کنندگان در قالب طرح ١٧ ماده‌ای خاطرنشان کرد: این مهم توسط سازمان به استان‌ها ابلاغ شده است .

نباتی کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی، بخشودگی کارفرمایان خوش حساب، ارائه غرامت ایام بیماری در سیل اخیر به سیل‌زدگان و پرسنل واحدهای تولیدی آسیب‌دیده و تداوم بیمه رانندگان و معافیت ٥٠ درصدی آنها را از جمله حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی در این طرح اعلام کرد.

وی با اشاره به پذیرفته‌شدن شرایط سخت و زیان‌آور بودن مشاغل خبرنگاران افزود: این موضوع دستور وزیر است و برخی خبرنگاران که مشکل دارند و عنوان شغلی دیگر دارند ممکن است با گواهی شغلی پذیرفته شود اما تا زمانی که آیین‌نامه اجرایی ابلاغ نشود نمی‌توان کاری کاری کرد و بیش از این باید مشکلات این حوزه مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز