خبرگزاری کار ایران

عنایت‌الله رحیمی مطرح کرد:

وجود همدلی باعث موفقیت در مدیریت سیلاب در شهرک سعدی شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۰۱۵

استاندار فارس گفت: دولت در استان فارس همراه و همگام با همه دستگاه‌ها و نهادها برای مدیریت سیل وارد شد و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی در جمع فعالان و دست‌اندر کاران مدیریت سیل در شهرک سعدی اظهار داشت: سیل علی‌رغم آسیب‌ها نعمت‌های زیادی مانند پرشدن سدها و خوشحالی کشاورزان را به‌همراه داشت.

 وی با اشاره به اینکه در این حادثه نظام جمهوری اسلامی که صاحب یک سرمایه اجتماعی عظیمی بود از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و همگان به روشنی این سرمایه اجتماعی را در مدیریت سیل مشاهده کردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر این که اگر منیت ها در کار نباشد و همه دست اندرکاران یکدیگر را به رسمیت بشناسند به موفقیت دست پیدا می‌کنیم، گفت: ممکن است برای رسیدن به اهداف، روش های مختلفی داشته باشیم؛ اما همه زیر پرچم نظام اسلامی خدمت می کنیم.

رحیمی تأکید کرد اگر کار برای خدا باشد و به نیت رضای خداوند قدم برداریم و خود خواهی ها کنار برود بزرگترین موفقیت ها و رضایت خلق خداوند را به دست می آوریم.

 استاندار فارس با بیان این که در جریان وقوع سیل در شهرک سعدی شیراز ابتدا امداد و نجات و سپس اسکان آسیب دیدگان مورد توجه قرار گرفت، گفت: برخی روز های وقوع سیل، ۳۰۰ هزار نفر اسکان در استان فارس صورت گرفت که حدود ۱۵۰ هزار نفر از آنها در شیراز بود و برای خدمات رسانی به آنها افراد و دستگاه های مختلف مشارکت دلسوزانه ای داشتند. 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که کاری که برای خدا باشد نیازی به تبلیغ ندارد و خودش تبلیغ می‌شود، اظهار داشت : در جریان سیل شیراز همه دست اندرکاران با هدف رضای خداوند تلاش کردند و این فعالیت ها در سطح کشور و دنیا انعکاس خوبی داشت. دکتر رحیمی بارندگی و سیل شیراز در بهار 98 را بی‌سابقه دانست و گفت میزان بارندگی سال ۹۶ در شیراز ۱۳۰ میلی متر بود در حالی که در بهار98 در یک ساعت، ۷۸ میلیمتر باران بارید که موجب سیلاب شد و این شرایط با سیلاب های گذشته شیراز که پس از سه روز بارندگی و در اثر طغیان رودخانه صورت می گرفت متفاوت بود.

 وی ساخت و ساز غیر اصولی و اشغال مسیل ها در دروازه قرآن و منطقه سعدی را از جمله عوامل وقوع سیلاب برشمرد و افزود: برخی خانه‌های آسیب دیده در سیلاب که در مسیل واقع شده‌اند باید جابجا شوند و فضاهای تفریحی و ورزشی و مذهبی مناسبی در این شهرک و اطراف آرامگاه سعدی ایجاد خواهد شد. 

استاندار فارس با تاکید بر این که کمک‌رسانی به سیل زدگان همچنان ادامه خواهد یافت و کمک های معیشتی تا سقف ۵ میلیون تومان به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد، ادامه داد: خسارت هایی که به زیرساخت‌ها و اراضی باغی و کشاورزی وارد شده است برآورد می‌شود و به تدریج جبران خواهد شد.

 وی تصریح کرد: دولت در استان فارس همراه و همگام با همه دستگاه‌ها و نهادها برای مدیریت سیل وارد شد و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.

 استاندار فارس با تقدیر با تشکر از مشارکت و فعالیت و تلاش‌های مستمر و موثر و گسترده همه دست‌اندرکاران مقابله با سیل در شهرک سعدی گفت: این شکل از همکاری می‌تواند در سایر بخش‌ها و دیگر نقاط استان نیز برای رفع آسیب‌ها و محرومیت‌ها ادامه داشته باشد.

در این جلسه نمایندگان گروه‌های مردمی و جهادی و دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مدیریت سیل شهرک سعدی به بیان گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز