خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

انتظار تمجید از رسانه‌ها نداریم/ انتقام گیری‌های شخصی و سیاسی به رسالت رسانه‌ها خدشه وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۲۸

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه از رسانه‌ها انتظار تمجید نداریم، خاطرنشان کرد: بیان ناراستی‌ها و مشکلات و ارائه تحلیل و راهکار برای حل آنها اقدامی اثربخش از سوی رسانه‌ها است اما نادرست جلوه دادن راستی‌ها و درستی ها پسندیده نیست و اهداف خیر را دنبال نمی‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با اعضا انجمن‌صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان، با بیان اینکه هیچ گاه خود را از مجموعه رسانه جدا ندانسته‌است، افزود: اینکه رسانه‌های بتوانند با کمترین مشکلات و موانع به رسالت اصلی خود که اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است بپردازند همواره یکی از دغدغه‌های من بوده است.

 نماینده عالی دولت در استان فارس جهت دهی  افکار عمومی به سمت تعالی و تکامل جامعه و برای رسیدن به اهداف متعالی انسانی و اسلامی  را جهاد و از خود گذشتگی دانست و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه در سرما و گرمای حوادث مختلف حضور داشته و هزینه‌های این جهاد و از خود گذشتگی را با تمام وجود لمس کرده‌اند.

  استاندار فارس با تاکید بر اینکه عملکرد رسانه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: رسانه‌ها زمانی که حرف حق را بیان می‌کنند و به ترویج ارزش‌ها میپردازند در راه امر به معروف گام برمی‌دارند و آنگاه که با بیان راهکارهای درست و اطلاع‌رسانی دقیق مانع رخ دادن کژی‌ها و بدی‌ها می‌شوند به نهی از منکر اقدام کرده اند.

 رحیمی با اشاره به اینکه در بیان حقایق و انجام رسالت رسانه‌ای دو مولفه مهم وجود دارد، عنوان کرد؛  یکی از این مولفه‌ها بیان موقعیت زمانی و دیگری موقعیت مکانی بیان حقایق است چرا که بیان سخنان حق و درست در زمان نامناسب نه تنها ظلم به مطلب و ممانعت از اثرگذاری آن است ، ناملایماتی نیز برای جامعه و مخاطبان در پی خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه بی تردید ثبت وقایع و حقایق با تکنولوژی‌ها و شیوه‌های متفاوت و بیان انها اثرگذار است، به ثبت لحظات مهم از سوی عکاسان خبری اشاره کرد و افزود: بسیاری از این تصاویر ثبت شده بدون هیچ متن و بیانی در سطوح‌جهانی اثرگذاری دارد.

 استاندار فارس رفع مشکلات و موانع و انجام اقدامات مثمر ثمر را نیازمند همراهی افکار عمومی برشمرد و عنوان کرد:  در دنیای امروز کسانی که به جهت دهی افکار عمومی مسلط هستند در انجام وظایف و رسالت خود توفیق بیشتری دارند.

وی بیان کرد: بی تردید انتقام گیری‌های شخصی و سیاسی به رسالت اصیل رسانه‌ها خدشه وارد خواهد کرد و شان و منزلت کسانی که وظیفه آگاهی بخشی به  افکار عمومی دارند  را تنزل می‌دهد.

 دکتر رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اکثر رسانه‌ها در استان فارس در مسیر بیان حقایق بدون اغماض و جهت‌گیری به رسالت خبری خود پرداخته‌اند.

 استاندار فارس با ابراز خرسندی از فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس، تاکید کرد: اتحاد و انسجام در هر صنفی زمینه پیشرفت و تعالی آن صنف را فراهم کرده و راه را برای رفع مشکلات و موانع هموار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز