خبرگزاری کار ایران

یدالله رحمانی:

24 درصد صادرات فارس از طریق گمرک‌ انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۸۲۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: 24 درصد صادرات فارس از طریق گمرک‌های این استان انجام می‌شود که امیدواریم با تدوین قوانین و مقررات تسهیل کننده، صادر کنندگان ما بتوانند صادرات خود را از مبادی گمرکی استان انجام دهند .

به گزارش ایلنا، یدالله رحمانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای شروع فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان از 16 و هشت دهم درصد به هشت و 9 دهم درصد بوده‌ایم، گفت: در بحث صادرات غیر نفتی نیز در استان شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم به نحوی که در سال 95 صادرات غیر نفتی ما با 61 درصد رشد نسبت به سال 94 به یک هزار و 43 میلیون دلار رسید .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: هدفگذاری ما در سال 98 رساندن نرخ بیکاری استان به 6 درصد است .

وی با اشاره به اینکه در سال 96 نیز با رشد 25 درصدی به عدد یک هزار و303 میلیون دلار رسیدیم افزود: این عدد بر اساس آخرین آمار، در 6 ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 19 درصدی داشته است . 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه در بحث کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز طی سه سال گذشته افزون بر 270 جلسه این کارگروه در استان برگزار شد ادامه داد: در این جلسات مسائل و مشکلات یک هزار و 497 واحد تولیدی بررسی و مشکلات 61 درصد این واحدها به طور کامل حل شد و سایر موارد نیز در دست پیگیری است . 

رحمانی خاطر نشان کرد:  در بحث رونق تولید و در قالب سامانه بهین یاب، در سال 95 با 633 میلیارد تومان بیشترین درصد جذب و سهم را در کشور داشته‌ایم و علاوه بر این 370 میلیارد تومان نیز به طور مستقیم توسط سیستم بانکی پرداخت شده است . 

وی با اشاره به اینکه در سال 96 این عدد در مجموع عملکرد سامانه بهین یاب و پرداخت مستقیم سیستم بانکی به یک هزار و 224 میلیارد تومان رسید گفت: این در حالیست که  در سال 97 به یک هزار و 270 میلیارد تومان رسید . 

رحمانی خاطر نشان کرد: از آنجا که این تسهیلات فاقد یارانه است و تمایل متقاضیان و تولید کنندگان ما هم به استفاده از تسهیلات یارانه دار است، تقاضا برای استفاده از این تسهیلات کاهش یافته است . 

وی تصریح کرد:  در بحث عملکرد طرح اشتغال فراگیر و روستایی نیز در کمیته فنی استان 6 هزار و 208 طرح با چهار هزار و 330 میلیارد تومان مصوب شد که 2 هزار و 604 طرح با 595 میلیارد تومان و اشتغالزایی 17 هزار نفر به تصویب سیستم بانکی رسیده و 487 میلیارد تومان هم انعقاد قرارداد شده است . 

رحمانی گفت: در بحث عملکرد صندوق توسعه ملی در استان نیز از نظر مسدودی منابعی که صندوق داشته با 22 طرح و 2 هزار و 398 میلیون دلار رتبه چهارم کشور و در زمینه گشایش اعتبارات و اعتبارات پرداخت شده نیز به ترتیب با 931 میلیون دلار و 665 میلیون دلار رتبه ششم کشور را  داشته‌ایم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز