خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

افزایش 6 درصدی نزاع در سال 97/ 9 هزار و 143 مورد سقط جنین در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۶۰

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تعداد مراجعه کنندگان در ارتباط با نزاع در سال گذشته را ۵۹۳ هزار و ۹۶۷ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۳۵ مورد مرد و ۱۸۸ هزار و ۹۳۲ مورد زن و در مقایسه با سال ۹۶ این ۶ درصد افزایش داشته است‌.

به گزارش ایلنا احمد شجاعی در همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور  با اشاره به اینکه  فعالیت پزشکی قانونی یک کار حاکمیتی و تخصصی است، ابراز کرد: همواره درحال ارائه طرح‌هایی برای تسهیل امور مردم هستیم که اجرای طرح دادپزشک و معاینه با یک تلفن توسط پزشک از جمله آنها است.

وی  با بیان اینکه با اجرای طرح داد پزشک مراجعه به پزشکی قانونی کاهش یافته است؛ خاطر نشان کرد: سال گذشته سه میلیون خدمات پزشکی قانونی ارائه شده است و این درحالی است که در دنیا سابقه ندارد در یک هفته دو حجم وسیع از٩٠ قطعه سوخته انسانی شناسایی و تشخیص هویت شوند.

شجاعی با اشاره به انجام فعالیت‌های تخصصی در سال 97 با وجود تمام تنگناها عنوان کرد: گرفتن 50هزار نمونه، از مجرمان سابقه دار در بانک اطلاعات ژنتیک نمونه‌ای از این فعالیت‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی است.

وی افزود: ذخیره بانک اطلاعات ژنتیک افراد با جرائم خشن در شناسایی مجرمان در صورت وقوع جرم و همچنین بازدارندگی موثر است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به نقش مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی از تولید25 دستگاه تولیدی توسط مخترعان داخل کشور در زمینه پزشکی قانونی در سال های اخیر خبرداد و افزود: این محصولات را به دنیا معرفی کرده ایم که متقاضی خرید نیز داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ٩٧ درصدی از کمبود نیرو  با استخدام‌های جدید جبران شده، تصریح کرد: بزرگترین خدمت در شرایط فعلی تسهیل در امور مردم است .

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور  همچنین با اشاره به نحوه به کارگیری افراد در بدنه دولت گفت: جایگاه ها در بدنه نظام باید مشخص باشد و هر کس بر اساس شایستگی حقوق و مزایا دریافت کند و البته شرایط امسال ممکن است متفاوت باشد و نیاز به مدیریت منابع مالی است.

شجاعی یادآور شد: پزشکی قانونی به عنوان یکی از سازمان‌های افتخارآفرین کشور سازمانی توانمند و تخصصی است که علی‌رغم تنگناهای بودجه‌ای در سال گذشته کار خود را پیش برد و به موفقیت‌هایی چشمگیری در حوزه‌های مختلف دست یافت.

افزایش 6درصدی معاینات پزشکی قانونی

شجاعی در بخش دیگر صحبت‌های به حادثه سیل در کشور اشاره و گفت: بر اثر وقوع سیلاب در کشور تاکنون ۷۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند که ۲۱ نفر از جانباختگان سیل اخیر مربوط به حادثه پنجم فروردین شیراز بود.

وی همچنین با بیان اینکه آمار خود‌کشی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و شرق آسیا پایین است؛ خاطرنشان کرد: ارائه آمار خودکشی  نشان داده که منجر به  افزایش آن می شود چنانچه در دو سال گذشته آمار خودکشی را اعلام کردیم و کارشناسان با بررسی به این نتیجه رسیدند که انعکاس آن اثرات خوبی نداشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی معاینات انجام شده در سال گذشته را یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۴۵۸ مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال ۹۶ که یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۴۶ مورد بوده، 8/5 دهم درصد افزایش داشته است .

شجاعی تعداد معاینات انجام شده حادثه کار در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۵۶۸ مورد اعلام و عنوان کرد: از این تعداد یکهزار و ۳۷۸ مورد زن و ۲۷ هزار و ۷۵۱ مورد مرد بوده که9/2دهم درصد رشد را نشان می‌دهد .

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص آمار سقط جنین در کشور نیز گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ مورد سقط جنین داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با ۹ هزار و ۳۰۴ مورد سقط کاهش 7/2 دهم درصدی داشته داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز