خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم :

خوش آوازگی شیرازی‌ها به واسطه تابش نور معرفتی حافظ و سعدی است/همدلی مردم در حادثه سیل شیراز نشان از پیوند فرهنگی با سعدی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۵۲۴

وزیر علوم گفت: با سخنان پر از سعادت حکیمان وادیبان کشورمان، رستگاری بشری رقم می‌خورد و مردم شیراز از وجود سعدی و حافظ، 2قله رفیع زبان فارسی بهره‌مند شدند و خوش آوازگی شیرازیان به واسطه تابش نور معرفتی از این بزرگان است که در پیدا و پنهان زندگی آنان ساری شده است.

به گزارش ایلنا وزیر علوم در مراسم روز سعدی با اشاره به اینکه سعدی ستاره درخشانی ست که ۷۰۰ سال است بر خوان او مهمان هستیم، افزود: در آثار سعدی نشانی از تعصبات غیرمنطقی نیست و عشق و دوستی شاخص ترین مولفه کلام و اندیشه اوست.

منصور غلامی سعدی را شاعر فرهنگ و مروج عقلانیت انسانی خواند و گفت: سعدی در آثارش حاکمان را حکمت می آموزد و مردمان را نوع دوستی و مهر.

وزیر علوم ، عشق و دوستی را بارزترین عنصر اندیشه سعدی توصیف کرد و گفت: بازتاب این مهرورزی در جای جای آثار سعدی تجلی یافته است.

وی با بیان اینکه آثار سعدی تبلور احساس و عاطفه است،تصریح کرد : او شاعر فرهنگ است و مروج عقلانیت انسانی است.

وزیر علوم با اشاره به همدلی مردم شیراز در حادثه سیل بیان کرد: همدلی مردم در حادثه سیل شیراز نشان از پیوند فرهنگی با سعدی است که در طول هفتصد سال رخ نموده و در قالب بنی آدم اعضای یکدیگرند تجلی پیدا کرده است. 

غلامی خاطر نشان کرد:  آرمانگرایی، عدالت‌خواهی، مدارا، صداقت و عشق در کلیات وی قابل مشاهده است و سعدی شاعر فرهنگ و مروج عقلانیت انسانی است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز