خبرگزاری کار ایران

جمیله کریمی:

پس از سیل شیراز شاهد همبستگی تمامی نیروهای مردمی و امدادی بودیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۷۱

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس گفت: پس از سیل شیراز شاهد همبستگی تمامی نیروهای مردمی و امدادی بودیم و این همبستگی عاملی برای تقویت نهادهای اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، جمیله کریمی در جمع بانوان عضو سازمان های مردم نهاد (سمن ها) فعال در امدادرسانی در سیل محله سعدی شیراز گفت: نهادهای مدنی درگام اول امداد رسانی توانسته اند فعالیت‌های خوبی انجام دهند و اقدامات مناسبی برای تامین نیازهای اولیه به سیل‌زدگان انجام دهند با این حال گام دوم نباید در این حوزه فراموش شود.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس اظهار داشت: گام دوم در این حادثه این است که باید با تشکیل تیم های مشاوره‌ای، روانشناسی، تسهیلگری و جامعه شناسی به درمان آلام روحی سیل‌زدگان پرداخته شود. با توجه به حجم سیل و آثار تخریبی آن شوک به افراد این مناطق وارد شده است که با بهبود شرایط روحی این افراد می توان از آثار تخریبی این حادثه در بلند مدت جلوگیری کرد.

کریمی ادامه داد: فراموش نکنیم که اگر بهبود شرایط روحی افراد در نظر گرفته نشود نه تنها زندگی افراد مختل می شود بلکه جامعه نیز از این موضوع متضرر خواهد شد البته همگرایی و هم افزایی در میان انجمن های مردم نهاد می تواند تاثیر قابل توجه ای در تسریع ارائه خدمات دارد.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نو اندیش منطقه فارس ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد هرکدام دارای هویت هستند و این هویت زمانی مشخص خواهد شد که عملکرد این واحد ها مورد بازبینی قرار گیرد. البته سمن ها باید برنامه ریزی بلند مدت و مستمر داشته باشند تا بتوانند فعالیت های هدفمند ارائه دهند.

کریمی افزود: انسجام مدیریت در کنار آموزش نیروهای خدمت رسان از جمله مهم ترین الزامات سمن ها و انجمن های مردم نهاد است. 

دبیر جمعیت زنان نواندیش منطقه فارس در ادامه گفت: فروردین‌ماه 98، حادثه سیل و قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط دولت ترامپ منجر به همبستگی ملی شد که باید تلاش نمود این همبستگی بتواند همزیستی مسالمت آمیز را در کشور نهادینه سازد تا در فضای دور از بغض ، کنیه و تفرقه برای حل مسائل و مشکلات کشور و مردم با زبان گفت و گو به چاره اندیشی پرداخت. 

وی گفت: اقدام اخیر دولت آمریکا از این منظر که سپاه به عنوان نهاد نظامی و رسمی کشور را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است، حرکتی غیرحقوقی و بر خلاف عرف بین الملل است.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس گفت: مستندسازی باید در نهادهای مدنی به یک فرهنگ تبدیل شود تا در بحران‌های احتمالی بتوان از تجارب گذشته بهره مند شد. 

وی اضافه کرد: فعالیت‌ها در کشور های توسعه یافته بیشتر توسط انجمن‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد از این رو در ایران نیز باید با توسعه فعالیت‌های انجمن‌های مردم نهاد حضور مستمر و پررنگی در جامعه داشته باشند.

کریمی تاکید کرد: جامعه باید به سمتی حرکت کند که فعالیت‌های اجتماعی در اختیار نهاد های اجتماعی قرار گیرد تا نقش انجمن‌های مردم نهاد اجتماعی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: این اقدام نابجای دولت امریکا باعث شد بار دیگر، نیروهای داخلی با هر نوع گرایش، نژاد و قومیت کنار هم‌ قرار بگیرند و همبستگی خود را در مقابل دشمن خارجی به نمایش بگذارند تا امید دشمنان را ناکام شود. 

کریمی با اشاره به اینکه موجودیت سپاه در قانون اساسی تصریح شده، گفت: تعرض خارجی به نهاد رسمی تامین کننده امنیت کشور به منزله تعرض به حاکمیت ملی کشورمان هست و در مقابل هر تعرضی به نهاد رسمی کشورمان با همبستگی ملی خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز