خبرگزاری کار ایران

خالد فتوحی خبر داد:

فسخ قراردادهای راکد سال های 93و94در دستورکار امسال شرکت شهرک های صنعتی فارس/تعیین تکلیف 237قراردادراکد درسال 1397

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۹۰

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرکهای صنعتی فارس از رسیدگی به ۲۳۷ قرار داد راکد در شهرک های صنعتی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این پرونده ها با برگزاری ۶ مرحله جلسه هیئت داوری و حل اختلاف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بررسی و تعیین تکلیف شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس خالد فتوحی افزود: در قالب این پرونده‌ها حدود 83 هکتار از اراضی راکد که به متقاضیان واگذار شده بود اما آنها نتوانسته بودند نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند فسخ یا احصای مهلت مشروط شدند.

وی با بیان اینکه  در سال گذشته قراردادهای مربوط به سال ۱۳۹۲ و قبل از آن تعیین تکلیف شد افزود: براین  اساس، از مجموع این پرونده ها  ۸۸ قرارداد به مساحت حدود25هکتار فسخ قطعی ،۱۲۹ قرارداد با مساحت حدود48هکتاراعطای مهلت و سایر قراردادها نیزبا  رای  تجدید وقت و انصراف مواجه شدند.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: فسخ قراردادها مربوط به  متقاضیانی است که  پس از گذشت مهلت قانونی و اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکرده بودند که با بازپس‌گیری ، اراضی به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهتمام جدی در این شرکت به منظور فسخ قراردادهای راکد و واگذاری این اراضی به متقاضیان جدید جلسات شورای حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران امسال نیز  برگزار و قراردادهای راکد مربوط به سال های ۹۳ و ۹۴ تعیین تکلیف خواهند شد .

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی آن‌ها از برنامه‌های مهم است گفت: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با نظارت بر روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌وساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود ندارد.

فتوحی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیأت حل‌اختلاف و داوری اقدام می‌‌کند.

وی عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضا اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را ازجمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیأت حل‌اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز